26

köp INTE Sony ericsson arc , ett tips.

ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

27

kimboow skrev:

köp INTE Sony ericsson arc , ett tips.

ICQ/ab

Den går nog inte att köpa längre ICQ/ad
Jag har kört varenda av Sonys telefoner sedan Xperia S och P , men mina favoriter är Z, ZL och Z1. Z1 har en trevlig metallram som gör att den tål lite mer smällar.

Även Go och Active var trevliga bekantskaper, men de är inte riktigt med i racet då hårdvaran börjar bli åldersstigen...
min Active dog efter ett par tapp i betonggolv från ca 3 m höjd...
Nä, jag är inte så rädd om dom av förklarliga anledningar...pajar en så hämtar jag en ny ICQ/ad

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

28

finns kanske köpa beg , men vem vill göra det ICQ/ae

ne min arc flyttar alltid om apparna , låser sig 34 ggr som max på en vecka

den har senaste uppdateringen , men nja inte nöjd , ska nog starta upp min gamla LG-990

den tar lika fina bilder som arcen och är skönare att hantera

anledningen jag bytte var att glaset sprack och dom ville inte byta åt mig återförsäljaren , jaja
inget jag hänger läpp nu
är 3 st sprickor så , man ser ju vad man gör !

ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

29

alpinebubblan skrev:

Köp en Samsung Xcover, vatten och dammtålig.
hade sån innan denna och var helt okej, hållde bra och tålde det mesta.

Ang. batteri är det svårt då dom flesta har klent batteri (kort batteritid).

Men om du köper tex en Samsung S3:a så kan man köpa ett batteri med högre kapacitet, det har jag gjort till min.

Om du ska ha hållbarhet är väll inte Iphone the ultimataste.

Kul att någon tycker om xcover ICQ/ag . Jag fick en sådan i jobbet i våras, min kollega fick en sådan förra året. Vi är inte riktigt nöjda med den. Går du ner i en källare t ex ja då har du ingen kontakt med världen, går inte ringa då. Det enda som är bra är att den bara behöver laddas 1-2 gånger i veckan.

Jag var precis som du, en av de sista rebellerna men hederlig telefon Default/lol . Men jag trillade dit i somras och köpte en Samsung s4. Hörde att iphonen var svår att byta displayglaset på. Jag har sett mängder av trasiga iphones. Samsungen skulle i det fallet vara bättre, men det vet jag inte än.

Men efter att ha lärt sig lite hur dessa telefoner fungerar så blir det lätt att du laddar hem några spel, sen vet alla som har spel vad som händer. De gnälls att man spelar ICQ/ag . Och när du spelar så drar det extra på batteriet.

En smartphone med alla finesser drar en del batteri, så räkna med att du kanske måste ladda den varje eller varannan dag. Min gamla telefon laddade jag en gång i veckan ICQ/ab .

Är man smart så låter man bli smartphone Default/lol . Att fasta i den "smarta" världen är inte speciellt smart ICQ/af .

Har du inte behovet så behåll din gamla telefon, om du är nöjd med den.

Men nu när jag har en smartphone så känner man sig som ett smartfån Default/lol  Default/lol , det mesta finns bara några knapptryck bort.

Lycka till i köpet

VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE).   VW KOMBI 221, 1966(SÅLD).   VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )

30

Fredde skrev:
alpinebubblan skrev:

Köp en Samsung Xcover, vatten och dammtålig.
hade sån innan denna och var helt okej, hållde bra och tålde det mesta.

Ang. batteri är det svårt då dom flesta har klent batteri (kort batteritid).

Men om du köper tex en Samsung S3:a så kan man köpa ett batteri med högre kapacitet, det har jag gjort till min.

Om du ska ha hållbarhet är väll inte Iphone the ultimataste.

Kul att någon tycker om xcover ICQ/ag . Jag fick en sådan i jobbet i våras, min kollega fick en sådan förra året. Vi är inte riktigt nöjda med den. Går du ner i en källare t ex ja då har du ingen kontakt med världen, går inte ringa då. Det enda som är bra är att den bara behöver laddas 1-2 gånger i veckan.

Jag var precis som du, en av de sista rebellerna men hederlig telefon Default/lol . Men jag trillade dit i somras och köpte en Samsung s4. Hörde att iphonen var svår att byta displayglaset på. Jag har sett mängder av trasiga iphones. Samsungen skulle i det fallet vara bättre, men det vet jag inte än.

Men efter att ha lärt sig lite hur dessa telefoner fungerar så blir det lätt att du laddar hem några spel, sen vet alla som har spel vad som händer. De gnälls att man spelar ICQ/ag . Och när du spelar så drar det extra på batteriet.

En smartphone med alla finesser drar en del batteri, så räkna med att du kanske måste ladda den varje eller varannan dag. Min gamla telefon laddade jag en gång i veckan ICQ/ab .

Är man smart så låter man bli smartphone Default/lol . Att fasta i den "smarta" världen är inte speciellt smart ICQ/af .

Har du inte behovet så behåll din gamla telefon, om du är nöjd med den.

Men nu när jag har en smartphone så känner man sig som ett smartfån Default/lol  Default/lol , det mesta finns bara några knapptryck bort.

Lycka till i köpet

Den var bra på ett vis, tål mycket och så men mottagningen va inte den bästa som du säger. Men är ju inte bara den modellen som ha problem med det.
Annars bra telefon att ha i garaget.
Lite slit och släng stuk på den då den tål mycket.

31

Trodde inte att det skulle bli en "olje-tråd" av en telefon-fråga.
Tack för alla förslag och idéer. Om jag sammanfattar det hela och läser mellan raderna så ska jag alltså köpa en Sony Xperia ZR om jag vill bli nöjd?
Men... Är det en av de märken/modeller som har usel mottagning?
Det hade varit lite fränt med en Samsung så jag kan ligga i sängen och slänga upp en bild på tv:n som de gjorde på reklamen för ett tag sen, men det är nog bara ofantligt spännande en gång. Om det är som vissa har upplevt att mottagningen är dålig på en Xcover, den har inte ens 4G, så känns det totalt värdelöst. Då kan jag lika gärna vara utan den euforiska glädjen av att kasta bilder på tv:n.

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

32

Var nyligen ute i den här djungeln själv. ja tror Samsung S4 Active passar dina krav.

Först vill ja som så många andra säga nej till iphone, tycker inte alls om hur mycket de låser sina användare. Går inte ens att öppna skalet och slita ur batteriet (vilket borde vara en mänsklig rättighet). För att kunna koppla den till datorn behöver man itunes, sen ska den synka filer till icloud.  Vill  man sedan byta telefon till något annat fabrikat om ett par år är det så gått som kört om man inte köper apple igen. När allt man vill spara ligger synkat till deras produkter.

Mitt val föll på Samsung S4 mini. Men ja tror den kan vara lite för ömtålig om man ska slänga omkring med den. Batteritiden på den med allt extra avstängt (blåtand, gps, wifi mm) är tre dagar under normalt användande (en timme facebook, ett par sms, och några kortare samtal).

Vill du ha något som tål lite mer oöm hantering, har Android, 4G och har extra lång batteritid så är det S4 Active ett bättre val.
http://www.samsung.com/se/consumer/mobi … 9295ZAANEE
Bäst pris just nu verkar NetonNet ha på 4500kr
Så länge du inte kör slim-fit byxor eller liknande passar den utan problem i fickan. Vanliga handskar vet ja dock inte om den funkar med... men du kan ju alltid bygga om dem lite http://www.iphonebutiken.se/quirky-digi … -2155.html

33

4g är väll inte viktigaste och sen mottagning har många telefoner problem med.
Köp det du tycker och skit i alla andra :-)

34

4g vilken skillnad mot innan.. ICQ/ab

35

Kanske det men inte nödvändigaste.

36 Senaste redigerad av david (2013-10-16 15:54:49)

Såhär såg kromet på min samsung galaxy s4 ut efter 4 månader.
Aldrig mer Samsung eller Android, gillar inget av det. ICQ/ae

Iphone är det som gäller för mig. Ni som klagar på att man blir låst med Iphone vad är det för mening med flera hundra inställningsmöjligheter som du ändå aldrig använder och vad är det för inställningar ni saknar på iphone?

Sedan tycker jag skärmen på s4:an är för stor/bred. Jag når inte längst upp i vänstra hörnet utan att skifta grepp om jag håller telefonen med högerhanden vilket är sjukt irriterande när man ex. bär på något och vill använda telefonen med en hand.

http://www.pictures.se/bilder/a76JF.jpg