Har en elektrisk pump som ska monteras. Det finns plus och jord, pumpen funkar som den ska men till frågan ska den kopplas direkt så den går igång när tändningen startas, ska pumpen gå hela tiden eller känner den av trycket och stänger av sig. Har även bränsletrycks regulator. Hur har ni gjort?
/victor
En bild på den kanske. 

det är säkrast att använda ett relä (30A)
Koppla så har matning från batteri( 30) jord (31) matning från tändning lås till relä sen relä till pump och en säkring från relä till pump
Köp ett bosch relä för de är bäst
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Det finns reän som känner av att det kommer pulser till tändspolen, i annat stängs den av. Rätt bra så att man slipper pumpa soppa om det "händer en grej".
Ali G
det är säkrast att använda ett relä (30A)
Koppla så har matning från batteri( 30) jord (31) matning från tändning lås till relä sen relä till pump och en säkring från relä till pump
Köp ett bosch relä för de är bäst
/// Micke
Tack för utförlig info Micke.
Som swerker skrev med ett relä från tändspolen verkar som en bra ide. Var kan man köpa dessa relä?
Det vat jag inte men exempelvis VW, Ford mfl har. stefanf på vwtyp1.com har hittat ett vet jag.
Ali G
Det finns reän som känner av att det kommer pulser till tändspolen, i annat stängs den av. Rätt bra så att man slipper pumpa soppa om det "händer en grej".
Var hittar man ett sånt relä? Gärna en länk!
Westfalia Tin Top -72 Baja Bay
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4668
8 2017-06-03 11:44:51 Senaste redigerad av David, Luleå (2017-06-03 11:45:18)
denna har jag i -66an K-jetronicrelä från Volvo, ger nån sekund ström när tändningen slås på annars så ger den ström till bränslepumpen när den känner av tändpulserna från spolens - sida
http://www.stylingbutiken.se/branslepum … on-/1766-0

9 2017-06-18 16:17:30 Senaste redigerad av Al.k (2017-06-18 16:21:17)
Lånar lite info ang relät,
funkar det till alla pumpar? Hur ska den kopplas??
Mitt relä, ett dubbelrelä från bosch, funkar inte riktigt som de ska, soppa pumpen funkar när jag lägger den med en "strömbrytare" imellan??
Detta relät som ni nämner kanske kan rädda min situation 
Har en buss från 79 med typ 4 insprutmotor..
Ha de