1

Skit också.
Nu tjatar min blivande att jag måste skaffa mig en smartphone så jag inte blir hopplöst efter i utvecklingen så...

Vilken smartphone är bäst att köpa?

IPhone vill jag inte ha och inte nåt med Windows.
Den ska ha batterier som håller mer än en dag, den ska tåla utomhusbruk, sommar och vinter, den ska tåla våld, den ska få plats i en ficka av normalstorlek och den ska fungera med handskar på.

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

2

Du kommer få det svårt... Skaffa iPhone och bli lycklig  ICQ/ag

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

3

Köp en Samsung Xcover, vatten och dammtålig.
hade sån innan denna och var helt okej, hållde bra och tålde det mesta.

Ang. batteri är det svårt då dom flesta har klent batteri (kort batteritid).

Men om du köper tex en Samsung S3:a så kan man köpa ett batteri med högre kapacitet, det har jag gjort till min.

Om du ska ha hållbarhet är väll inte Iphone the ultimataste.

4 Senaste redigerad av Berg (2013-10-13 16:09:29)

Här en HTC one, är supernöjd med den.... Eller HTC one mini om du vill ha lite mer lagom storlek!

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

5

Den ska förstås klara 4G också.

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

6

Aldrig haft problem med iPhone lätt den bästa telen jag haft efter Nokia 3310.
Ända nackdelen är ju batteritiden, men det kommer man ju inte ifrån med smartphone.

Hade 4:an innan och nu 5:an aldrig behandlat de annorlunda än andra mobiler. De har blivit tappade utsatta för smuts mm. Ända gången var väl när jag tappade den i en dm snö. Men stängde av blåste rent och torkade den sen startade och inga problem  ICQ/ab

Alltid haft skydd på telefonen, skärmskydd samt skal. Alltid i fickan, i regn, i garaget på jobbet mm. Visst märken finns men funkar klockrent. Går glaset sönder är de lätt bytt.

Kvalité smakar och känns..

Sony/Ericsson som jag haft innan har varit leksaker i jämförelse.

7

Har en Sony Xperia v som är vatten,damm och stötsäker samt 4 g och 13mp kamera och givetvis android.
Har alltid varit allergisk mot just Sony men den här är jag nöjd över faktiskt.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

8 Senaste redigerad av luftgekühlt (2013-10-13 19:14:19)

Seriöst... går det att förstå sig på fruntimmer? Jag har ställts inför samma ultimatum hemma
och är inte nöjd för jag tycker att min Motorola DynaTac 8000x är en ypperlig lur som funkar klanderfritt.
Har fungerat perfekt i 20+ år och kan fungera lika bra i 20 år till! Alltså, fruntimmer...
Det är helt stört att man ska behöva slänga en välfungerande telefon. Jag menar, dög den åt Gordon Gekko
så duger den åt mig, ELLER HUR??

PS: (nu på allvar) min arbetskolegas andra hälft jobbar hos en stor mobilkrängare (börjar på T slutar på a 5 bokstäver)
och sa till min kollega: "köp vilken smartlur som helst UTOM IPhone. D e bortkastade pengar." Köpte HTC
Flera jag känner nickade instämmande när jag berättat detta. Bara så du får en ny vinkel.
Jag vill inte starta en debatt om IPhone, bara uttrycka en åsikt.

My 2 cents.

Post's attachments

1.jpg, 60.34 kb, 630 x 356
1.jpg 60.34 kb, 162 downloads since 2013-10-13 

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

9

Hade tidigare en Iphone 4 å det var det sämsta skit jag haft.....kan definitivt inte rekommendera den till nån...
Har nu en samsung s2 som jag är nöjd med, men ska man ha en som tål lite mer så skulle jag kika på Sonys nya.....helt superb kamera och den tål vatten o.s.v...

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

10

har oså en s2 och dom är ju ganska billig nu. hållt helt klanderfritt i ca 1,5 år nu.
har ett litet gummiskydd på baksida då jag tycker den är för smal annars och den har vart i golvet nåra ggr.
batteritid, tja jag håller inte på så mycket o pillar på min och de lär du inte göra heller om du inte är så intresserad.
dock bra o ha ibland. håller mellan 2-3 dagar för mig på batteriet och då har de aldrig tagit slut.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

11

Fredde.B skrev:

Hade tidigare en Iphone 4 å det var det sämsta skit jag haft.....kan definitivt inte rekommendera den till nån...
Har nu en samsung s2 som jag är nöjd med, men ska man ha en som tål lite mer så skulle jag kika på Sonys nya.....helt superb kamera och den tål vatten o.s.v...

De nya telefonerna kommer snart till Piteå också trots att det är en liten förort. Så inom ett år borde du kunna ha en ett år gammal Sony i din hand Fredde.
(Min surfplatta vill förövrigt kalla dig Freddie som om det vore ett vanligare namn än fredde)

12

Ika skrev:
Fredde.B skrev:

De nya telefonerna kommer snart till Piteå också trots att det är en liten förort. Så inom ett år borde du kunna ha en ett år gammal Sony i din hand Fredde.
(Min surfplatta vill förövrigt kalla dig Freddie som om det vore ett vanligare namn än fredde)

Default/lol  Du de är Luleå som är förort till Piteå...men ja förstår din reaktion...Lule hasa fötter brukar ju vilja hävda sig..... ICQ/ad
Vet inte vad du pratar om.....får ni alltid gamla telefoner i Luleå??? Händer aldrig här, men ni ligger ju 5mil norr om oss så det kanske beror på det....
Att jag har en S2:a beror på att jag behöver inte nyare än så....

13

Men om det inte får vara en iPhone o inte nån lur med Windows Phone, då är det ju bara Android kvar (Blackberry räknas inte längre). Vill man ha en Androidtelefon med så lite extrafluff som möjligt, ja då är det ju i stort sett bara Nexus kvar. Eller någon billig Kina-lur, de brukar inte bry sig om att lägga på en massa extrajox. ZTE Blade G finns för ung. 1.500:- eller någon ur Sonys billigare Xperia-serie. Sen beror det ju lite på vad du ska ha den till, en dyrare telefon är oftast snabbare, med mer minne, bättre kamera osv. Själv har jag en Nexus 4 som jobbtelefon, och en ZTE Blade III privat. På pappret en rejäl skillnad, men ZTE'n gör det den ska och rätt bra dessutom. Kostade 1.195:- på ICA Maxi o då ingick även ett års Spotify Premium :-P

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

14

Fredde.B skrev:

Att jag har en S2:a beror på att jag behöver inte nyare än så....

Ja gamla saker klär dig bättre. Läsglasögon i ett sånt där smäckert hängaruntnackensnöre är väl nästa sak på din "saker-jag-behöver-lista". ;-)

15 Senaste redigerad av jn (2013-10-13 21:29:27)

min iphone 4 närmar sig 3 år utan tendens till krångel utan varken displayskydd, skal eller annat. svetsar med den, varit med jorden runt på badstränder å allt du kan tänka dig. tror ingen av dom som talar illa om iphone här ens varit i närheten av en. lite avis kanske?!! kvalite kostar, kopior är billigare! i rest my case!

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

16

Jag har haft iphone sedan 3G, sedan 4an och nu 5an. ENDA nackdelen skulle väll vara att man kanske är ganska låst till apple med en sådan telefon, men ärligt talat... Vilka skickar över låtar till varandra via bluetooth nuförtiden som man gjorde för 5-6 år sedan?  ICQ/ad  Jag känner mig toknöjd med deras tema och deras ios. Nya uppdateringen var ju ingen höjdare, får hela telefonen att se ut som en android... ser billigt ut på något sätt men tur så har jag inte uppdaterat den  ICQ/ag  Det var en flopp men dom byter kanske tillbaka snart, många verkar ju dock gilla det nya..

Köp en iphone du, sedan en schysst plastfilm på skärmen, gärna lite kvalité (runt 400-500kr) Ska vara sån man sprayar på ett vattenliknande lim och ingen plastbit som du bara klistrar på!  ICQ/ab

17

jn skrev:

min iphone 4 närmar sig 3 år utan tendens till krångel utan varken displayskydd, skal eller annat. svetsar med den, varit med jorden runt på badstränder å allt du kan tänka dig. tror ingen av dom som talar illa om iphone här ens varit i närheten av en. lite avis kanske?!! kvalite kostar, kopior är billigare! i rest my case!

Är det någon ny app till iphone, att man kan svetsa med den?  Default/lol
Må va endast till Äpplen isf för Samsung ha inget sånt, vad jag vet  ICQ/ad

Tror inte att dom är avis och angående kvalité kostar, ja det gör det, gör även Samsung. Om du inte visste det? 
Dom är nog inte avis, utan säger sanningen, vet många som inte tycker om Iphone och säger är rena skiten medans vissa tycker dom är bra.

Smaken är som baken.

Du kanske tror den är bra för du inte har testat kvalité då det kostar  ICQ/ad
Skämt o sido..

Alla tycker olika och man ska inte fråga vad andra tycker, alla säger ditten och datten.. far till din lokala elektronikaffär och säg du vill köpa ny telefon.

18

jn skrev:

Jag talar illa om Iphone just p.g.a av att dom är så låsta....det går inte att göra en sån simpel grej som att via Bluetooth skicka en fil till nått annat mobilfabrikat än iphone.
Det går inte att koppla ihop den med datorn utan att det där jävla Itunes ska vara inblandat, medans om du har en androidlur så ser den ut i datorn ut som en portabel hårddisk....
Då iphone4 kom ut så köpte ja en sån och vart grymt missnöjd över att vara så låst...med jailbreak så vart den bättre men inte bra.....så det vart att sälja den och jag har inte saknat den på en enda punkt...

Lite avis??? skulle inte tro det men det är ju ett vanligt återkommande argument när man talar illa om iphone/Apple.......kvalitet kostar. Default/lol  ICQ/ad det är ju iphone som är kopian....

I rest my case...... ICQ/af

19

Har kört min iPhone 3GS i snart 4 år nu utan problem - dessutom ofrivilligt hållfasthetstestat den genom att tappa den 2.5 meter ned i ett betonggolv. Nu ska den snart pensioneras då batteriet börjar bli lite svagt och ett nytt kostar mer än vad telefonen är värd. Nästa telefon blir naturligtvis också en iPhone.

Halva nöjet med en iPhone är ju dessutom att reta alla Android-ägare. De flesta Androider verkar vara hemligt avundsjuka på oss iPhone-ägare. Har aldrig stött på motsatsen, vilket säger det mesta.

20

Sjukt nöjd med Xperia Go. Vatten och stöttålig samt smidig storlek, bra ficklampa!

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

21

rickard m skrev:

Sjukt nöjd med Xperia Go. Vatten och stöttålig samt smidig storlek, bra ficklampa!

Bäst att man köper den då! Den har ju ficklampa!!

22

Ja det har säkert många men att den är bra och snabb att få på är min högsta prio på en tele ICQ/ab snorungarna i mobilaffären tittade lite konstigt när jag frågade efter det. Då har man ju lite nytta av luren när man meckar och det tillsammans med att den är lite tåligare och inte för stor räcker för min del. Fick intrycket av att Nisslars sökte något liknande.

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

23 Senaste redigerad av Foppa13 (2013-10-14 08:28:34)

Tråkigt att alla såna här trådar blir till Apple vs Android, i detta fallet så eftersökte ju trådskaparen nått som inte är Apple eller Windows... Då återstår ju i praktiken bara Android lägger man sen till att den ska vara stryk och vattentålig så finns det inte så många alternativ kvar, lägger man sen till 4g stöd så är urvalet ännu mindre. Jag tycker du ska kolla på Sonys Xperia Z, bra lurar som just marknadsförs som lite hållbarare telefoner. Beroende på vilken prisklass du söker så finns den nyare Z1 eller den förra modellen Z, se länkar nedan för information och recensioner. Även Samsung Galaxy S4 active uppfyller dina krav, men som användare av både samsung S2 och S3 genom jobbet så skulle jag kolla på Sonys lur. Samsung är inte dåliga på nått vis men hade jag köpt telefon privat hade jag valt Sony alla dagar i veckan...

Test Sony Xperia Z
http://www.swedroid.se/recensioner/tele … recension/

Test Sony Xperis Z1
http://www.swedroid.se/recensioner/tele … xperia-z1/

/Foppa

24

Stänger man av platstjänster så håller batteriet längre.

25

är lite partisk, men jag kör bara sony-lurar (gissa en gång var jag jobbar ICQ/ad )

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad