1

Dags att vinterförvara bilarna. I år blir det kall garage för min del.
Behövs det plockas ur batteri eller räcker det med att lossa polerna. Batterierna är i bra skick.

Brukar nån palla upp bilen för att vara snäll mot däcken?

Vad brukar ni göra?

Tips mottages tack!!!

Volkswagen Kleinbus -64
Herbie bubbla 1500 -70

2

Jag brukar bara lossa plus-polen, ibland har jag glömt! Då kan den vara lite småseg ICQ/ad och så kan man ju dra i typ 3bar i däcken! Samt lägga i en "Torrbollen" (fuktslukare) ifrån biltema! Det är fan ett måste ICQ/ab

3

Byt olja innan du ställer in bilen för vintern. Kolla syranivån i batteriet om du tänker lämna det kvar i bilen. Om du har spolarvätska kvar se antingen till att det finns sprit i så att det inte fryser sönder eller töm ur. "Ankra alltid för storm".

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

4

Ta hem batteriet dumt å låta det stå i bilen. Så underhålls laddar du det nån gång i vinter. Sen torrboll är ett måste. Släng in lite en-kvistar så slipper du få in möss/råttor som gnager på inredningen Default/smile

Bubbla -62
Buss -60

5

Veva ned rutorna en centimeter så minskar risken för fukt. Dra inte åt handbromsen.

6

SakLetare skrev:

Släng in lite en-kvistar så slipper du få in möss/råttor som gnager på inredningen Default/smile

Fungerar det?! I så fall, bra tips!  ICQ/ab

Buy the ticket, take the ride... - HST

7

Gammalt husmodertips jag fick av min farmor. Inte haft en enda gnagare i mina bilar som stått på förvaring.

Bubbla -62
Buss -60

8

Lämna inget ätbart i bilen, klassiker är ju en strips eller nått som ramlat ner bredvid stolen

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

9

batteriet... se till att det är fulladdat och förvara det svalt... då mår det bra. (ladda med batteriladdare ett dygn innan du "parkerar" )

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

10

Toppen!
Bra tips! Tack

Volkswagen Kleinbus -64
Herbie bubbla 1500 -70

11

inte bara det... det skadar inte (enligt de papper jag fick från batteridepån i kristianstad) att underhållsladda 24 h var 3:e månad.
fulladdat klarar ett batteri kyla bra, urladdat dör det.

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad