Snyggve jobbat 
Underbart metallarbete
Tacktack
det blir allt bättre å bättre 
så nu sätts det igång att bränna ihop chassit igen. fick dit tvärbalkarna å värmerört idag 
men detta verkar lite knepigt.. verkar som utriggarna ifram är för långa eller nått..
nån som stöt på nått liknande ?
180 2013-10-15 20:30:23 Senaste redigerad av HerrNilsson (2013-10-15 20:35:29)
Började lägga ut alla delar ska bara skustera in dom å punkta fast
... Men svetsen har fått soppatorsk
.
+har jag lagt ut kopplings röret rätt? Ska det bokas upp en liten bite på torsionsröret ? Eller hur ligger det till ? För det var väldigt va RÖRIGT det blev 
oj ännu rörigare blev det när bilderna hammna uppochner

Ser bra ut! Hur gick det med utriggaren? Grymt jobbat
Blir bra för när du är klar kan du komma och fixa mitt chassi 
Jag fick kapa mina främre autocraft utriggare några mm kanske 10mm typ längst ut för att få det att gå ihop. När man har hattprofilen på plats ger det sig ju hur mycket som behöver kapas.
Jo jag kom fram till det att jag helt enkelt får korta ner dom lite , får fixa till det snart då 
då va vi igång igen å nu börjar det ta på dom nya plåtbitarna
, shassit är ihop, a-b stolpar dörr sida ihoppunktad. 
å så har jag börjat passa in bakskärmens nedre del. blir inte riktigt nöjd med den ..
först ¨främst måste den upp lite till så den linjerar med innertröskeln nått sån där.
sen vill då inte det linjera rätt med skärmkanten å det blir allt sämre när jag höjer tröskeln men det får la bli att skära upp en liten pizzabite å dra ut den lite
..
för det är väll ett ganska vanligt problem va jag förståt?
men annars verkar det stämma ganska bra 
her blir det bil ja
, jeg hadde motsatt problem med utriggerne foran, de var ca 10mm for korte (klokkerholm skrot)... kjøpte fra woffe etterpå, da ble det helt riktig
jobba på 
tror du skal ha denne her i mellom ytre kanalen, og den indre du har montert, de linjer ikke opp, mellan og indre kanalene ser du .
http://www.classicvw.se/plat-t2-67-fors … ts_id/3376
Jo jag har förstärkningen men har inte satt dit den än bara 
ahh
da forstår jeg 
ahh :P da forstår jeg ;)
Jappjapp, och kan meddela med att det inte kommer sitta en enda bite klockerholm på denna kärra :p ;)
Ser ut som man får rulla ut i glesbygden på ett studiebesök snart! 
Ser ut som man får rulla ut i glesbygden på ett studiebesök snart!
du är vällkommen
bara att slå en signal 
Din buss har nog rullat på samma skogsbolag som min gamla buss, som Franke ska/har tagit över. Det sitter samma innertak och satt samma takräcke på den. Likaså har även karosssidorna målats svarta på insidan med nån tjock färg.
Här är en bild på den då den fortfarande stod på skroten.
Tycker det ser ut som att Mackan från Uppsala beundrar skönheten

Här ser du innertaket.

jo det kan nog stämma, att den vart på ett skogbolag vet jag och så har den även varit på cellulosa fabriken i sundsvall.
du råkar inte veta vad skogföretaget hete, för det har varit en logga på dörrarna som är bortslipade. skulle va kul å veta hurnt det sett ut
Din buss har nog rullat på samma skogsbolag som min gamla buss, som Franke ska/har tagit över. Det sitter samma innertak och satt samma takräcke på den. Likaså har även karosssidorna målats svarta på insidan med nån tjock färg.
Här är en bild på den då den fortfarande stod på skroten.
Tycker det ser ut som att Mackan från Uppsala beundrar skönheten
![]()
Här ser du innertaket.
nu har det grejats lite, bilderna talar för sig självt 
.
Fint som snus blir det Herr Nilsson. kommer nästa vecka på inspektion och tar med två polare.
Fint som snus blir det Herr Nilsson. kommer nästa vecka på inspektion och tar med två polare.
okeyokey! 
Bra jobbat!