1

Hej!

Jag är ny här på forumet, och ny i både VW och bilmek-världen så ni får gärna
ha överseende med ev. bristfälliga kunskaper, jag lär mig fortfarande!

Jag är på jakt efter min första T3-buss och tänkte kolla om någon här kanske
har fordonet som omtänksamt och försiktigt ska invagga mig i beroendet till salu?

Den ska framförallt användas som campingfordon av två personer+ hund, så Westfalia-inredning är ju
såklart väldigt trevligt. Men eftersom vi inte har några större krav på bostadskomfort
så går det precis lika bra utan campinginredning bara den är bäddbar, så får jag
fixa med den inredning vi behöver själv.

Den bör även vara påställd, besiktigad, frisk och genomgången rent tekninskt då några
större ingrepp på växelådor och motorer helt klart känns som att ta mig vatten över huvudet just nu.

Kosmetiska defekter som jag kan pyssla med själv är inge hinder, bara jag slipper
svetsa och greja så helst inga rosthål och sånt som kräver några djupare expertkunskaper.

Jag kommer säkert ha tusen frågor om min bil senare, och förhoppningsvis kommer jag även kunna bidra
till forumet med tiden!

Väl mött

2

Har fortfarande inte hittat nåt tyvärr, så om nån kanske har en buss som du inte orkar fixa med vinterförvaring till och som du tror skulle kunna intressera mig så tveka inte att höra av dig så snackar vi lite!

3

har en fyrhjulsdriven (syncro) doppelhytt, intressant?

T2 Buss, t3 doka, Lt distance wide

4

dns_georg skrev:

har en fyrhjulsdriven (syncro) doppelhytt, intressant?

Pickup? Tyvärr, men jag behöver buss.. Men tack för förslaget iallafall!

5

Hej!

Har en välskött 85a med westfalia inredning som jag funderar på att sälja Skickar mitt nummer per pm.

6

Hej

Har en Campmobil från 89 som vi ska sälja då vi blivit fler i familjen. Har skickat mina uppgifter till dig.