För att få lite sam,manhang så lägger jag in detta:
Svwerker skrev:Oftast är diffen som går först och sedan trean fyran. De tidiga 60-talslådorna är svagast så länge vi inte snackar splitcase. -68 och upp brukar funka rätt bra med bara superdiff och sen har vi de nyare IRS som har lite andra grejer. Vad har du att utgå från?
Ber om ursäkt för trådkapning men jag fortsätter lite till på det spåret. Jag har en -66:a med originallåda som har blivit uppslipad av tidigare ägare för att ta ett svänghjul med 200 mm koppling. Personligen tycker jag att det ser ut som att det har blivit lite väl mycket slipat på en par ställen men det verkar hålla. Synkringarna på 1:an och 2:ans växel börjar spöka lite så antingen så blir den renoverad men jag överväger att skaffa en donatorbil med IRS och då lär det bli en sådan låda. Visst var det någon 70-tals låda som bara gick att öppna på ena sidan som inte var önskvärd? Vilka årsmodeller var det?
Jag har även en 091-låda liggandes men yxskaftet jag köpte den av gav mig fel uppgifter så det är en modell där växelföraren går in på sidan. Inte en enda uppgift stämde förutom att det var en 091-låda. Den blev dock billig
![]()
men oanvändbar i bubblan. Farsan har en par pickisar med samma låda så det får väl bli en utbyteslåda till dem kanske...
Ali G
men oanvändbar i bubblan. Farsan har en par pickisar med samma låda så det får väl bli en utbyteslåda till dem kanske...
(Nu orkar han inte skruva varje dag som han gjorde förr)