1

Bytte alla tre fästena i somras till gummifästen av bra kvalitet (blev rekomenderad dessa)  Det främre har nu separerat efter runt 50mils körning..

Köpte just dessa efterssom alla gnällde på att dom i polyuretan bara spricker.

Har en -68 baja med pendelaxlarna. en orginal 1300 och 31x10,5-15 i däck bak.

Förstår att däcken gör att vridet blir värre, men trodde faktiskt det skulle hålla med en 1300..

Skall man köpa ett stummonteringskit, eller finns det vanliga "mjuka" fästen som håller?

2

Det som brukar kallas för "Bergbalk" fram håller bra och finns både med gummi och stumma.

Tycker att det verkar skumt att ditt bara håll i 50-mil. Var det ett original eller eftermarknads?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Jag har oxå testat urethan fram (sprack efter ett par repor på strippen..), men sedan kopierade jag Svwerkers främre fäste....

http://i.imgur.com/B6LSxzN.jpg

4

Blir nog en hemsk påfrestning vid motorbroms med dom däcken, jag har 33" till rovern och det är 4 mer än orginal och jag vet ej om mina bussningar kommer att hålla och den är byggd för skogen, Svwerkers ser stabilt ut men jag undrar om den har genomgåendebult för då kan den nog hålla ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

Ett NOS fäste slår kanske både uretan o eftermarknads....

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

6

logmech.se

7

Johan W skrev:

Blir nog en hemsk påfrestning vid motorbroms med dom däcken, jag har 33" till rovern och det är 4 mer än orginal och jag vet ej om mina bussningar kommer att hålla och den är byggd för skogen, Svwerkers ser stabilt ut men jag undrar om den har genomgåendebult för då kan den nog hålla ICQ/ab

Vad är det för genomgående bult du menar?
Detta fäste är Gene Bergs som är en spinoff från Porsche, kuddarna har ett 211-nummer. MH har tog fram ett liknande fäste i samma veva och detta har sedan kopierats.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

8

jag kör med sk "rhino-fästen" och det har *peppar peppar* hållit bra. jag har inte god erfarenhet av de röda urethan-fästena då de dog (läs: gick sönder)

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

9

Rhinofästet så ju rätt biffigt ut, men kanske enklast att göra ett sånt Gene Berg fäste direkt. Såg ju inte så avancerat ut o e ju surt att byta igen sen.

Hur nära bärarmarna på en IRS-bil sitter fästet?  Funderar ju på att konvertera min sen (fattar det som att detta passar både sving o tidig irs?)

10

Fästet finns för både Typ1-låda och busslåda i Typ1 så det ska nog inte vara några större problem. Min bil ovan har IRS och det är gott om plats.

Ali G

11

Mellanhusfästets gummikuddar/infästning jag har sitter långt ifrån IRS-bärarmarna. Om du har för avsikt att konvertera från Pendel till IRS behöver du m.a.o. inte bekymra dig över platsbrist. 
Ja, det är samma fäste till IRS- och Pendelvxl.(61-). Båda har samma mellanhus(läs: skruvplacering för mellanhusfästet). Har du däremot en vxl./bil -60 måste du ha ett annat mellanhusfäste.

12

Svwerker skrev:
Johan W skrev:

Detta fäste är Gene Bergs som är en spinoff från Porsche, kuddarna har ett 211-nummer. MH har tog fram ett liknande fäste i samma veva och detta har sedan kopierats.

Dom vanliga gummikuddarna som är vulkade brukar man slita av rätt lätt, men är det special kuddar så behöver man kanske inte ha genomgåendebult Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

13

Johan W skrev:

Dom vanliga gummikuddarna som är vulkade brukar man slita av rätt lätt, men är det special kuddar så behöver man kanske inte ha genomgåendebult Default/hmm

Jag har aldrig lyckats köra sönder ett friskt fäste så jag vet inte hur lätt det är. Krävs nog en helvetes motorbromsning då.

Ali G

14

Svwerker skrev:
Johan W skrev:

Kommer hamna en 60-tals låda på min sena 55 platta... Om jag kör med bergbalk, klarar man sig med endast den eller behöver man vanliga främre fästet också?

Ska man ha främre fästet behöver väl noskon från typ-2 (som finns på te.x classic) och även växelföraren behöver bytas va?

Vad har de där kuddarna för komplettnummer och vart kan man handla?

Tack på förhand :-)