1

Hej!

Har lite problem med att starta den gamle 62án på morgonen.
Det börjar med att man får sitta och vrida på nyckeln en bra stund och låta motorn bli "varm" innan, innan det vill den inte ens tända Default/hmm. Den startar när den arbetat sig varm och en hel del startgas. Jag tror att detta kan bero på att förgasaren inte fungerar som den ska då motorn är kall, automatchoken vill inte heller slå till då den ska.

Har en annan motor (1200 cc, 34hk) stående med en förgasare som jag tror skulle kunna passa på motorn i bilen.


Min fråga till er som vet mer än mig (^^) är, kan mitt problem bero på att förgasaren är "kass" eller är det något annat som spökar ?
Nästa fråga gäller förgasartyper. Kan man slänga på en 30 Pict förgasare på en motor som från början haft en 28 Pict, utan att behöva göra något speciellt ?

Mvh Simon

Luft: 64'a typ1. 62'a typ1 rat. 62'a typ1 bygge. 74'a typ2.
Vatten: 98'a Golf 4'a    88'a Golf 2 motor/lack/ljud bygge
Vad blir näst ?

2 Senaste redigerad av Johan W (2011-05-03 20:12:14)

Du har väl tryckt ner gasen i botten och släpt upp den innan du startar Default/hmm
Det går att justera choken      sen är en genomgång och rengöring aldrig fel ICQ/ag

Du får nog justera soppan lite

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage