1

Hej. Jag är nybliven ägare till en 78 Bay. Tyvärr har objektet en del rostskador på de vanliga ställena: Batterihylla, främre skärmkant, insteget och framför bakhjulet. Någon har bytt trösklar och övre delen avskärmkanterna bak tidigare, men det är risk att jag vill göra om det så småningom. Nu över till min fråga:
Vilka fabrikat på ekonomiplåt rekommenderar ni på respektive ställe, och vilka skall man passa sig för? Var köper ni plåten?
Jag är inte rädd att handla från utlandet om så krävs. Skriv gärna en motivering så att man vet om ni gillade priset, passformen eller något annat.

/Lowflyer

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

2

Ingen som har tips eller erfarenheter av bra plåtar?

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

3

Finns väl ett antal..Alan Schofield,Autocraft tex,Klokkerholm finns ju också,men passar kanske bäst undertill där inte 100% passform är viktigast,tycker själv dock att plåttjockleken hos dem är trevlig..Kom igen nu alla andra,hjälp Lowflyer m flera med tips.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

4

Jag har köpt plåt genom classicvw.se samt mekonomen.. mest har det varit från klokkerholm..
Den plåten är rätt kass tycker jag... dålig passform & mjuk.. men bättre än inget & är man lite flink i fingrarna så
fixar men dom rätt lätt...

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

5

Hej,

AlanSchofield och Orginal (tysk/Brasse) har bra passform och är bra kvalität

Här kan du se litte prisskilnader:

http://www.paruzzi.com/webshoppen/?klan … up=01&

//Erwin

6

Jag har köpt hos Alan H Schofield och Vw original brasilien. Precis som föregående talare tycker jag att det passade kanonbra.

Pickup EH -76
1303 cab -78

7

TACK allihop!

/Lowflyer

8

Autocraft i England har mkt bra plåt. Passform 100% och beställer du direkt från autocraft så är det bra priser. Bra leveranstider och inte så dyr frakt till Sverige

Splitpickup -65
1776cc/weber 36x2 ICQ/ab