Vill oxå ha.....
Hej Hans-Örjan! Tyvärr finns det inget kvar - jag brukar rosta 20-30kg i stöten och det försvinner snabbare än en orenoverad typ1 1949 listad på blocket under "bortskänkes". (Nu skröt jag litegrann, ursäkta
) Men håll ett öga på tråden - det blir eventuellt ett rost till i år.
Riktigt gott kaffe. Men jag har en fråga angånde kaffebönorna. Vi har en sån där kaffemaskin som man häller i bönorna i en behållare och sedan maler och brygger maskin kaffet. Det som händer med dessa bönor är att dom "fastnar" och ramlar liksom inte ner i hålet till kvarnen. Det är som dom klibbar fast på något vis. Man får vara där och peta ner dom ideligen, detta upplever jag inte med dom andra kaffesorterna vi köper.
Detta är inget klagomål utan jag bara undrar om någon kaffeguru kan förklara vad det beror på.
//Morgan, kaffeälskare 
Hallå! Detta har jag faktiskt inte hört tidigare, men jag har en teori som kanske håller. Dessa bönor är ju rostade riktigt hårt, och är dessutom purfärska och tillika packade i ganska små påsar. Jag skulle kunna tänka mig att mina bönor "svettas" betydligt mer med tanke på den hårda rostningsgraden, och avger därför mer olja än traditionella rostningar - färskheten och de små förpackningarna gör antagligen också att de inte torkar ut så snabbt... Detta skulle kunna förklara varför de fastnar i din maskin. J:son?
Låter troligt Jonas.
Lyfter denna tråd igen eftersom jag är inne på SISTA påsen.
Kommer det att bli nån ny ladding innan JUL??.
Jag liksom de flesta har väl antagligen krypit in i sina garage och pysslar om sina ögonstenar och skulle behöva RIKTIGT garagekaffe.. 
kaffeberoende som jag är så måste jag ju bara ställa mig i kön till det här.. jisses vad trevligt med lite nytt kaffe. 
Typ 1 1961
Jaaaaa snälla Goopher !! Vi kaffeholister behöver våran Julfix 
Sa någon kaffe som är så starkt att skeden står för sig själv? Jatack, det låter väldans trevligt det här. Så jag tar oxå en nummerlapp i kön.
Hoppar på kön med nummerlappar! 
T1 60-tal fejksoltakare, projekt. T1 -63. T1 -56
kaffe ? Me needs it,
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Jodå, det är på g! Kommer både att erbjudas som hela bönor och malet i år. 
Malet 
Jag är definitivt intresserad av malet 
Bay militärbuss -73
Bay Campingbuss -75
Typ 1 -61
Malet här också
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Önskar en överdos av varje 
MALET
min förra står fortfarande i bokhyllan då jag saknar kvarn 
Jag tar både och, 2 påsar av varje.
Äntligen! Kö på malet!!
Här snackar vi bra återupplivning på en tråd!! 
Tar två av varje sort.
Tack 
Några påsar malen Gravrost hade vart fint!
2st av varje 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 35#p207535 Arzewald 59´Bubbla
Grabbar, hur kokar man godaste koppen kaffe då?
Jag kör vanlig bryggare och mörkrost men skulle vilja kunna unna mig en riktigt intressant kopp kaffe ibland också.
Ska man skaffa en gammal kvarn och en sån där kokare man har på spisen? Sen hur hanterar man kaffe etc.
En lathund för oss kaffeanalfabeter om det går!
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Jag vill också ka en hög med kaffe. Lite av varje
Tar gärna 2 påsar malet 
Ytrost finns inte längre va?
Hade varit kul att prova det också