Hejsan!
Tänkte göra en liten mindre service på min ny införskaffade 1303s av årgång 74 idag.. Dock började problemen redan efter att jag tagit av fördelarlocket, rotorn va på tok för hög, närmare 1cm högre än den som satt där. Den tog även i brytaren, så redan där tänkte jag att de va någonting som inte stämde (vilket jag egentligen gjort sen jag köpte den). Den har en rätt så stor och tjock vakuum klocka med 2 uttag, varav den som "pekar" bakåt in mot kupén är pluggad?
Det sitter även ett litet kontakstycke. under på sidan om vakuum klocka med 3 flatstift? Ser ut som ett uttag för en givare fast lite smalare.. Vad kan detta vara? Det stod 21 12 22 på kontakten iaf..
Jag antar att det sitter helt fel fördelare på denna bil? Men Vilken är då rätt? Vet att de finns en hel Del olika.. Men har inte sett någon med denna vakuum klocka och det lilla svarta uttaget?
Hoppas någon med lite mer kunskap än mig kan svara på detta.. Tack på förhand! 


