Igår fick jag problem med motorn efter en 20-25 minuters motorvägskörning i 80 km/h (har ingen aning OM det har med saken att göra)
Motorn har kört perfekt senaste tiden, alla oljor bytta, det är nytt allt, kablar, tändspole, tänsdstift, förgasare, brytarspetsar, batteri.
Jag har mest kört små vägar, i max 70-75 km/h. Som sagt körde jag igår den biten på motorvägen.
Kommer till Hornbach och parkerar. Är inne i butiken ca 45 min. När jag ska köra iväg känns till att börja med som soppatorsk. Men det visste jag att det INTE kunde vara. Ändå lät det så.
Motorn tvekade i den delen av registret som går från från 20%-70% gas likadant på alla växlar (om vi säger att gasen i botten är 100%).
Motorn har fin tomgång och gasar man stillastående så låter det som alltid. Motorn dör aldrig vid tomgång utan gas. Den har en väldigt normal o fin tomgång.
Men när man lägger i ettan och börjar köra och gasar förbi 15% så kvävs motorn, den bluddrar, den tvekar och visar på alla sätt och vis att den vill inte.
Jag jobbar med kopplingen och lyckas få upp farten och kommer förbi 70% gas så går det återigen bra men då är det alldelles för mycket gas.
Detta uppkom som sagt efter 20-25 minuters motorvägskörning (gick fint tills jag parkerade) och därefter var motorn avstängt i 45 min. Då jag misstänkte soppatorsk (trots att mätaren visade halv tank) så var motorn avstängt i ytterligare 1 timme. Därefter fyllde jag på bensin och försökte igen, och då var det exakt samma visa. Det var med mycket möda som jag kunde ta mig hem.
Idag har jag inte testat än.
Har någon upplevt något liknande? Vad säger experterna? Var ska jag börja leta?
PS: Om det har någon betydelse så har jag på de 2 sista tankningar använt biltemas bensintillsats som rengör bränslesystemet. Det har känts bättre tills igår
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Ovriga … ats-36674/
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
säkert! 
What a difference a day makes.