Det kommer ingen värme fram i nedre delen av framrutan eller vid fötterna, däremot där bak på golvet under bakre sätet.
Jag har värmen i "to-do" listan och nu är det dags. Saknar värmeratten under förarsätet (förutom ratten verkar allt annat vara intakt)
men har vridit stumpen med en tång utan resultat. Röret under cargo golvet som leder luft fram till förarkabinen är bytt med en splitterny
likadan som original , korrekt svetsat, numer inne i dubbelgolvet.
Finns det någon checklista som man följer punkt för punkt för att säkra att alla värmekomponenterna är OK?
Har sett under motorn att värmeväxlarna har en arm (10cm) med en tunn stålvajer som går fram. Är det den man påverkar
med ratten fram i kabinen? Det som gör mig lite ängslig är att det kommer värme bak men inte fram
och jag antar (utan något som helst bevis) att när armen i värmeväxlaren öppnar släpps varmluft till
både fram och bak...
Därför begriper jag inte hur jag kan ha värme bak men inte fram.
PS: Värmespaken vid huvudröret fram under instrumentpanelen gnisslar nåt så in i h-e. Man får en känsla av att den öppnar och stänger inuti röret men det kan jag naturligtvis inte veta... jag antar att den öppnar och stänger (det låter så) men det skulle kunna vara root causen
om det inte är så.
Hur oljar man mekanismen på INSIDAN av röret, den som spaken aktiverar? (ej min buss på bild)
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│