Jag undrar i vilken ordning är det bäst att dränera respektive fylla på transmissionsolja.
Ska man samtidigt ta ut alla 4 dräneringsbultar (2 i lådan + 1 i varje reduktionsbox), tömma,
ta på de igen och SEDAN börja fylla 3,5 liter i växellådan och 1/2 liter i varje RGB?
Eller ska man byta i lådan först och när den är klar tömma/fylla bägge RGB (samtidigt)?
Förstår gott att olja i alla tre delar vandrar fritt fram och tillbaka under drift.
Jag avslutar med en blond fråga: är det bara jag som upplever att direkt efter oljebyte
i växellåda (de första metrarna) är det svinsvårt att få in växlarna? innan oljan hunnit gå runt...
Igår bytade jag motorolja (Kendall) samt växellåds- + RGB olja och bussen kör grandiåst!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
