Andra trådlyftet för min del.
Jag står i begrepp att försöka anpassa dit dessa gasare på en av mina motorer när den väl är urplockad, men vill ju såklart vara så väl förberedd som möjligt när man har semester och inte behöva vänta på att reservdelar ska anlända på posten.
Jag klurar fortfarande på länkagets mittendel, själva "karusellen". den verkar inte finnas att uppbringa som egen del och jag är osäker på vad jag redan har i lådorna efter alla dessa år.
Men om man bestämmer sig för att köpa ett helt nytt länkage, vilka är då lämpliga att välja mellan? Inga av de jag stött på står uttryckligen att de är just för PDSIT-förgasarna även om jag rent visuellt tycker att ett länkage av ICT- eller kadronmodell borde funka. Är det så? Vilka är alternativen?
Andra funderingen är fördelaren. Det verkar inte helt enkelt att komma över en fördelare till typ3, så jag tänkte få alternativen klara för mig. Antingen vänta till rätt tillfälle dyker upp, eller köra med en 009a till rätt fördelare dyker upp, eller köra med original typ1-fördelare. Om en typ1-fördelare ens är ett alternativ, hur kopplas då vakuumet? Via ena gasaren, eller via båda för att samtidigt utjämna vakuumsignalen?
Något mer man bör tänka på? Införskaffande av synkklocka, t-rör för bränslet... Mer?
Grinder and paint, makes me the welder I ain't