1

När jag tex ska använda blinkers eller tuta, så måste jag varva upp motorn för att den ska få ladd att utföra tut eller blink.
Då måste det väl betyda att förgasaren inte står rätt till, att tomgången inte är bra, eller?

Finns det nån guide om hur man ställer in förgasaren rätt?

Tackar för svar till en som inte kan så mkt.

Get low, or die tryin

2

http://www.vw-resource.com/34pict3.html

Har faktist inte läst den sidan men hört att de ska vara bra

3 Senaste redigerad av sista_bossen (2011-05-03 17:24:22)

Det sitter en Solex 28 pict-1 på min motor, dom är väl inte alls lika den 34an som dom demonstrerar i länken du postade?
Det är väl bara en justerskruv på denna förgasaren? ser iaf bara en potentiell justerskruv. Hur justerar man då?
lägger upp en bild på hur det ser ut (obs motorn är varm)
Kan även nämna att vid gaspådrag så rusar inte motorvarvet utan för att få varv på motorn måste man gasa upp sakta, men när man väl fått upp varv kan man varva motorn upp o ner på höga varv utan problem.

http://forumbilder.se/images/3b201162101PM65c0.jpg

Get low, or die tryin

4 Senaste redigerad av johan_l (2011-05-03 17:33:41)

Vad jag minns så justerar du i första hand INTE på skruven på bilden (som verkar den mest uppenbara) utan på en på sidan. Så leta vidare efter instruktion...

Men att den inte har full fräs (laddar fullt) på tomgång tror jag inte du ska se som att tomgången är för låg... kolla antingen generatorn, men jag tror även att man kan få leva med att man inte har full skuts i elen på tomgång. Kolla även oxid på pilar, tuta etc bör vara bättre, för 12v (el 6V) från batteriet ska räcka för fjong i pilarna!  Dvs ska funka med motorn av. Gör det inte det så felsök kopplingar... Mät gärna spänningen med multimeter för att konstatera vad som är fel.

I mitt fall så bytte jag laddrelä och tog väck oxid och därefter funkade allt som det ska även med låg tomgpng

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)