Vi testar igen här på boxerville.
Säljes eller bytes mot bubbla.
Jag har inte tid för den.
Länk till annons på blocket här nedan.
http://www.blocket.se/eslov/Kortad_VW_b … amp;last=1
Nytt pris 13.000
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilar säljes » Shorty säljes eller bytes. Borta*
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vi testar igen här på boxerville.
Säljes eller bytes mot bubbla.
Jag har inte tid för den.
Länk till annons på blocket här nedan.
http://www.blocket.se/eslov/Kortad_VW_b … amp;last=1
Nytt pris 13.000
Nytt pris!
Fler bilder:

Hej Dennis eller nån som vet om det går att regga denna i Sverige?
Vet att den är för kort i vissa länder & har aldrig sett nån här?
Med vänlig hälsning Edström
Hej Edström.
Jag vågar inte svara på det.
Har varit i kontakt med en SFRO-besiktningsman från staffanstorp som rådde mig att bygga klart innan jag kontaktar dem för reg besiktning.
Då uppgav jag inga mått på bussen.
Det beror väl på hur den ser ut och fungerar färdigställd antar jag.
Mät hjulbasen och spårvidden. Hjulbasen får inte vara kortare än spårvidden. Om måtten är riktiga dvs längre än bred så hamnar nog allt i betydligt attraktivare läge
Blir bussen inte såld/bortbytt så kommer den att byggas klart i den takt som tillåts.
Tittade på Frankes framvagnar som ser riktigt bra ut och känner ett visst habegär efter en sådan.
Han imponerar med sitt kunnande.
Förstår det marcus, läget är nog inte så attraktivt i så fall.
Jag tror att spårvidden är längre än hjulbasen, skiljer nog inte mycket men lite kan kanske vara nog i detta fall.
Då går den nog tyvär inte att besikta. En här i stan tog över en kortad typ1 och den gick inte att besikta av den anledningen. Tydligen var det andra regler förut och den liksom den här var byggda efter dom tidigare
Ajdå!
Det är värt ett försök iallafall.
Vill det sig väl så lyckas det, annars får det vara nått för mig och sonen att leka med på flygplatsen.
smalna av axlarna?
Är man modig nog till det tro?? 
Blev nyss kontaktad av en från bussens hemland som var intresserad av byte.
Hur går jag till väga för att sälja till utlandet?
Kan jag läsa om det här nånstans på forumet?
Han hade två olika bilar han ville byta mot.
Ett woody projekt, långt gånget och en enligt honom extremt breddad 56a helt i plåt byggd på 80-talet dock utan motor.
Har bett om bilder. bägge bilarna kom från sverige sa han, är det någon som har nån kännedom om byggen av denna sort som ska ha varit i sverige?
Hur går man tillväga med köp/byten över riksgränser?
Är Woddyn byggd på en jadegrun 60a så är det nog nin gamla bil.
Den såldes som vanlig bubbla av mig, till en dansk, bosatt i Trelleborg. Han byggde en tuff woddy, men sålde till Tyskland innan han blev klar.
Ska vara en 61a.
Hej! Sälja/exportera ett fordon gäller liknande regler som för import.
Bilen skall ha ursprungskontrollerats och varit godkänd vid senaste besiktning i det dåvarande hemlandet.
Du får kolla mer om det. Jäkligt synd att den inte går att regga!
Man blir ju sugen! 
Som sagt mät avstånden så vet du. Är det nära så kanske det räcker med en avsmalnad Franke framvagn och ett par smala fälgar alt några som breddar mycket inåt. 
Men.....om de börjar mäta o det sitter en smalare framvagn på, då spårar den inte...å då lär de bli sura för det.
På transportstyrelsens hemsida stod det ingenting om att den bil som ska exporteras skall ha varit godkänd vid senaste besiktning.
Verkar inte vara så svårt alls att exportera faktiskt.
jag gillar shortys, men har vid kontakt med SFRO fått diverse svar om att det är svårt att få dom godkända... min fundering är varför inte första "byggaren" regbessade den...
regbesiktigad skulle denna vara värd en hel del.
Nu var du den magoo, just den... 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilar säljes » Shorty säljes eller bytes. Borta*
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.