26

Kanon. Jobba på nu, 2 veckor kvar.  ICQ/ad

Mera känd som jb...

27

JBlom skrev:

Japp, uppstart kan det kanske bli nästa helg. Ska fixa nåt bättre fäste för fuelrailsen. Standardclipsen var inte nåt att lita på pga det höga bränsletrycket, sägs det. Men åka blir det inte ändå pga bromsoket höger fram får jag inte förrän om 2-3 veckor.
Det gamla måste skickas till Danmark för renovering då det inte går att hitta nåt utbytes.

Ducati Monster 1200S

28

jerry skrev:
JBlom skrev:

Japp, uppstart kan det kanske bli nästa helg. Ska fixa nåt bättre fäste för fuelrailsen. Standardclipsen var inte nåt att lita på pga det höga bränsletrycket, sägs det. Men åka blir det inte ändå pga bromsoket höger fram får jag inte förrän om 2-3 veckor.
Det gamla måste skickas till Danmark för renovering då det inte går att hitta nåt utbytes.

Vad är det för "bultdelning/cc bulthål" på oken, jag har ett par liggandes som har lite större cc än typ1 som jag aldrig kommit fram till vad det är. Ett långskott men man vet ju aldrig.......

29

C.Frisk skrev:
jerry skrev:
JBlom skrev:

Vad är det för "bultdelning/cc bulthål" på oken, jag har ett par liggandes som har lite större cc än typ1 som jag aldrig kommit fram till vad det är. Ett långskott men man vet ju aldrig.......

Nu är mitt ok redan på väg till Danskarna. Men kolla gärna. Det kanske går att använda innan det kommer ifall motorn hoppar igång som det är tänkt.
C-C't är 76mm. Troligen samma som std.(?) Jag har flera standardok men har ej mätt på dem. De jag ska använda är tvåkolvsok från en så frän bil som Opel Rekord 75-77. De har 48mm kolvar istället för 42mm som typ3 har.

Ducati Monster 1200S

30

Jag var tvungen att kolla så att prylarna fick plats efter flänsbytena. Det såg ut att bli tight ut mellan turbinhuset och wg:n då jag provade turbon löst. Men det var inga problem. Nu ska bandaget läggas om och kompressorhuset och lagerhuset vridas rätt före montering.

Post's attachments

bild100.jpg, 63.27 kb, 750 x 422
bild100.jpg 63.27 kb, 142 downloads since 2013-07-20 

WP_20130720_003.jpg, 59.77 kb, 750 x 422
WP_20130720_003.jpg 59.77 kb, 151 downloads since 2013-07-20 

Ducati Monster 1200S

31

Fyfan va najs,snart dags att gnussa däck  ICQ/af

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

32

Trevligt.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

33

Härligt att se! Ger mig lite inspiration att börja med min egen fastback:)

34

Sådärja, då har det gått nästan 2 månader utan att i princip nånting hänt.  ICQ/an
Det kanske är dags att sätta fart så man kan provköra innan vintern?  ICQ/ab
Det som är kvar är att kolla över soppaslangarnas kondition, byta soppafilter, kalibrera triggern, grundinställa gasspjället och bygga nytt avgas efter turbon. Sen är det väl som vanligt en massa småpill som kommer upp vartefter.

Ducati Monster 1200S

35

ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab Bra! Kör på nu!

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

36

Nu är det bara en massa småskit kvar att fixa! Typ det jag skrev i förra inlägget...  ICQ/an  Så för att det ska hända nåt bokade jag en tid för ny mappning/bromsning häromdagen. Så om tre veckor (18/10) får man väl ta sig antingen en gravöl eller pilsner för att fira.  ICQ/ab

Ducati Monster 1200S

37

It's alive!!  ICQ/ag
Lite oljepink vid ett stötstångsrör och oljepumpslocket har lokaliserats. Men det känns rätt skönt ändå.

Ducati Monster 1200S

38

ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

GW.P

39

Äntligen.  ICQ/ag

Mera känd som jb...

40

Hemma igen efter en svettig dag med folkan i bromsbänken. 392hk och 445Nm på axlarna blev resultatet. Vridet ville jag ha runt 400 så det är 400+ från 4600rpm till 445Nm vid 6100rpm. Toknöjd! Men mest nöjd är jag att den höll. 4 tändspolar gick det åt. Alla gick sönder samtidigt under varmkörningen. Helskumt.

Ducati Monster 1200S

41

Utan film har det aldrig hänt...  ICQ/ae

42

Hmm, det var inget jag tänkte på faktiskt. Jag sprang mest runt och var nervös. Jag hade tänkt filma med telefonen. Dubbelkollat att den var laddad osv, men inte då..

Ducati Monster 1200S

43

Fan vad coolt då kommer den rita svarta spår oavset växel runt 4500rpm då haha

Du får ha en gopro kamera som filmar ditt smile när du pungar ur den första gången.

Vad va det för laddtryck?

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

44

1,6 Bar vart maxladdet. Spridarna bottnade där. Jag sa från början att jag ville ha 400 hk, men kostnaden för 4 spridare och längre tid i bänken skulle överstiga glädjen med att få 400. Det är ju över 400 i motorn ändå, så det får väl duga.

77.an skrev:

Fan vad coolt då kommer den rita svarta spår oavset växel runt 4500rpm då haha

Du får ha en gopro kamera som filmar ditt smile när du pungar ur den första gången.

Vad va det för laddtryck?

Ducati Monster 1200S

45

Du, den kommer att gå skit bra. Jag skulle vara mkt nöjd med dom siffrorna

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

46

Hur stora spridare var det?

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

47

Ja, jag är toknöjd! Få se om jag kan prova den i helgen. Snön vi fick igår kväll ligger kvar bitvis än. Det skulle vara kul att testa den innan vintern är här på riktigt.

77.an skrev:

Ducati Monster 1200S

48

jerry skrev:

Ja, jag är toknöjd! Få se om jag kan prova den i helgen. Snön vi fick igår kväll ligger kvar bitvis än. Det skulle vara kul att testa den innan vintern är här på riktigt.

77.an skrev:

Och filma...  ICQ/ad

49

Jo men dom stora vägarna är ju såpas torra att du ska kunna prova en sväng

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

50

Grattis Jerry!  ICQ/ab
Du har nu ca: 350 hästar mer än vad jag har i Notchen   Default/yikes  det måste jag göra något åt.....   ICQ/ae

GW.P