Hur mycket på ett ung skulle man tappa i effekt på en 1915 maskin som är på drygt 120 hästar om man går från Python-system till standard original? 
Dels sitter avgaset lågt och sen brölar det lite för mycket för min smak...
Johan börjar bli till åren visst... har du skaffat keps med?

3 2013-09-28 21:47:21 Senaste redigerad av lasslo (2013-09-28 22:44:18)
Det finns väl "standardlika" system som flödar bra och inte är alltför ljudliga? Typ dom rostfria från vintage speed.
Ett orgsystem är nog inte att rekomendera till din motor, det blir nog lite som att hälla ketchup på oxfilé 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Kan du inte bara byta ljuddämparen? Med ett system som flödar sämre så att det stryper finns en risk att motorn går varm.
Ali G
Får kolla runt eller bara gilla läget helt enkelt
Det skulle inte kunna hjälpa att vinkla om slutröret eller eventuellt förlänga det om det slutar nära karossen.
Jag tycker att du ska ha standard original, det skulle bli myyyycket bättre.
PS: Sedan säljer du Python-systemet till mig....
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
Det blir att vända slutröret utåt i stället för nu ner i backen, dessutom dammar det nåt djävulskt på grusvägar 
plocka av dämparen i vinter så kan jag TIGa det på jobb..
kan ju testa å vinkla så mkt det går ( som vi tittade på)
Du e en hyvens kille 
