1

Bussen dog, så vi fick bogsera hem den för ett par dar sen, och när jag dagen efter skulle se om jag kunde hitta felet var kåpan över luftfiltret helt smält, troligen av värme... Jag har bytt kåpa, om nu det hade nåt med att den dog att göra, men den vägrar starta. Motorn går runt, men inget händer! Vad göra? Hjälp tas tacksamt emot, dock i formuleringar så att en novis kan förstå;)
( försöker lära mig... )

412 ls variant -74 ( min 1:a bil, borta sen länge...)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

2

Försöker igen få lite hjälp med ovan ställda fråga... Oerhört tacksam för all hjälp jag kan få ICQ/ag

412 ls variant -74 ( min 1:a bil, borta sen länge...)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

3

varför var det så varmt då tro, brann det? isåfall kanske även några kablar är skadade?

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

4

Hittar inga tecken på brand, mer än att luftfiltret ser lite bränt ut, och kåpan var smält... Inga brända kablar!

412 ls variant -74 ( min 1:a bil, borta sen länge...)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73