1

Hallå på er!

Har någon här på forumet egen erfarenhet av/sett någon annans bil gjord av något svenskt företag som gör ett BRA jobb gällande montering av cabbar (dvs. alla trädetaljer, vajrar, yttertak, "mellantak" samt innertak & vinyldetaljer) på Typ 1? Uppslag emottages tacksamt! ICQ/ab

"Daddy Cool"

2

Nu har jag inte sett nån bil han Gjort men hört att han är duktig.Nisslars här på forumet har firma han gör cabar.Han har en hemsida med referens bilar

3

Rekommenderar som alltid att höra med sybo i långshyttan. Dålig koll på hur vass han är på cabbar, men är väll bara ringa och fråga. Känner han att han kan ta på sig det så kommer det säkert bli ett kanonjobb då killen verkligen har kvalité ut i fingertopparna.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬~ஜ R.Åkesson - Avesta ஜ~▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

4

I småland tranås finns Lennart , han har gjort ett antal vw cabbar med bra resultat.
Samt i göteborg finns ju med. Men det är kanske för långt att leverera bilen.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

5

Ja Lennart har lyckats bra, jag är nöjd med min. Han vill dock inte göra träjobbet har han sagt till mig. Jag gjorde träjobbet själv och det är mycke pill med träbitarna och injustering av dörr o sidofönster samt även div gummilister.

6

Romland Bilsadelmakeri i Göteborg har mallar på 50/60-tals cabbarnas suffletter mm. De gjorde mitt tak: innertak, stoppning, "säcken", yttertak och cabskydd (träarbetet och kromlister gjorde jag själv) ifrån material på löpmeter med grymt resultat. Kollade några färdigsydda yttertak först, men antingen saknades sömmar eller var sömmarna felaktiga. Kanske finns bättre nu...?
// Jocke