Patrik B. skrev:Lyxbuss54 skrev:Buss som jag räddade dagen innan den skulle pressas på Köpmanholmen. Den här bilden är tagen när den stod längst bak på en återvinningsanläggning med ett berg av kylskåp framför. Vid ett senare tillfälle var den upptryckt i ett buskage och sönderslagen och skulle pressas.
Där är den!
Jag har sökt bilder på den där bussen som jag missade helt pga.barn, villa, vovve, staket, och vektor som man brukar säga.
Hur ser den ut idag? Jag har letat på SSVC men hittar ingen som passar in på beskrivningen.
De hade väl kört gafflar rakt igenom sidan och burit runt den?
Bra att den blev räddad 
Ja hörde att den var bortlovad sedan tidigare men att den killen inte hämtat den pga att det saknades papper. Var uppe på svärmors sommarställe några veckor och pratade då med en Ö-viksprofil som sa att bussen nog blivit pressad för den stod sönderslagen utanför återvinningen. När jag kom dit så var det nog bara timmar kvar innan pressen.
Framdörren hängde på trekvarten och fälgarna satt med endast en bult styck. Först tänkte jag bara ta några delar från bussen men sedan tyckte jag det var bättre att rädda hela.
Hyrde släp och körde iväg och pumpade däcken och skaffade fler bultar. Med mycket möda lyckades jag lasta upp den på trailern och få den till sommarstugan. Under tiden jag lastade kom gubben förbi som ägt bussen en gång i tiden. Han nämnde att han gjort iordning motorn på 60-talet. Nu fattades en hel del delar på motorn men det var ändå originalet.
Fick tag i papper på bussen och såg att den tillhört en Radio och TV firma i Solna i Stockholm.
Jag kompletterade motorn och såg att gubben vänt fördelardrivningen 180 grader åt fel håll. Efter rätt montering så startade den fint.