Motorn på bussen 65 har gått hur fint som helst, kanske tändningen hade kunnat bli en aning bättre i övre delen av registret men inget allvarligt.
(har vissa misstankar mot membranet i vakuumpumpen) Dock var några växlar lite svåra att få i, backen, 2:an och 4:an.
Byter växellådsolja (Agrol Hybran Plus API GL-4 se mina inlägg här: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2454)
Först sköljning av lådan med ovannämnda oljan, tömd igen och så in med ca 3,5L tills det rann over. Inget märkvärdigt alltså.
Men så skulle jag köra hem och motorn blev en liten attention whore av värsta slag: bluddrade och hostade och hade sig och ville
ha uppmärksamhet hela tiden på värsta sätt. Det var ett h-e att komma hem från garaget, ca 5 km.
Fattade ingenting. Gick hem, satt på kaffe, på med tankemössan, funderade, kliade mig i skägget och tänkte det kan inte vara möjligt! Vad i h-e har hänt.
3-4 timmar gick, jag fantiserade om skit från tanken, skräp i förgasaren, bensinfilter fullproppad med garbage, CPUn gick upp till det röda fältet.
Funderade på att köpa STP förgasarrens... Så tog jag bilen och körde en runda. Nu var attention whoren borta och bilen gick som innan fast bättre (inbillning?)
Jag tänkte detta är LÖGN upphöjd till 4:e potensen!
Vad i H-E var det som hände? 1-2-3-4:ns växlar går in bra nu, kanske 2-4:an kunde bli liite bättre men det är OK. Får dock inte in backen hur mycket jag än försöker.
Vad säger experterna? Någon som upplevt något liknande? Det var ingen angenäm upplevelse kan jag säga...
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│