1

Jag förstår inte hur de tänkt när de tillverkade golvet men den är för stor, köpt från busstoration.com
Annat som jag köpte med bussen var KF men golvet var inte grön så jag är inte 100 på att det är KF.
Numer är golvet sandblästrad och målad svart. Så här såg det ut innan den målades, bakom den gröna KF.

Post's attachments

Bus-12.jpg, 153.56 kb, 632 x 950
Bus-12.jpg 153.56 kb, 178 downloads since 2013-09-08 

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

2 Senaste redigerad av luftgekühlt (2013-09-08 15:54:41)

Golvet är fint bockad i kanterna och skuren ganska bra så det passar kring stolparna meeeeeen den är för lång. På bredden passar perfekt.
Så till min blonda frågan: vad gör man lämpligast.

Jag har tänkt mig kapa golvet längs en av de rödmarkerade linjerna och kapa bort överskottet 5-7 cm den har för mycket.

Det syns nog inte så bra på bilden men den går inte ner, "hänger i luften" längst bak på motorrummets nedåtlutande plan.

Post's attachments

IMG_5792small.jpg, 204.43 kb, 909 x 682
IMG_5792small.jpg 204.43 kb, 158 downloads since 2013-09-08 

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

3

Eller kapa längs denna rödmarkerade linjen så de utskurna stolpplatserna fortsatt passar
och den bakre delen kan komma ner mot balkarna. Vad säger experterna?

Post's attachments

IMG_5792smalll.jpg, 212.7 kb, 909 x 682
IMG_5792smalll.jpg 212.7 kb, 184 downloads since 2013-09-08 

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

4

Nu har jag bara varit med en gång och bytt golv i en split, så jag har inte mycket erfarenhet av det men jag skulle nog se till så att hålen till sprintarna i dörrarna passar och sen lägga skarven som du har markerat på sista bilden men se till så att den ligger på en tvärgående balk.

1966 Splittpickup "VWerner"
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=192

Medlem i Halmstad Luftkühlers

5

Rätt, skarven på en tvärgående balk ger stabilitet. Dessutom om det går har jag tänkt falsa plåten ca 1 cm
Har blivit erbjuden av någon som har maskin till falsning men vet inte om det går att falsa vågig plåt.

En annan aspekt är vad man ska svetsa delarna med. Själv tycker jag gassvets blir jäkligt snyggt plus
att det är det som VW använde i fabriken en gång i tiden.

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

6

Efter ett pussel utan like har jag lyckats få golvet svetsat på plats utan att kapa. Det var svårt att
se hur mycket der var över bak på motorrumets lutande plan, pythagoras sats med hypotenusan och kateterna
var svårt att tillämpa då jag kunde inte se undersidan riktigt. Jag bockade om framdelen ett antal
mm, med hänsyn tagen till att hålen i golvet för cargodörrens låsmekanisk landade på rätt ställe. Är rätt nöjd.
Bilder senare idag.

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│