som jag skrev i min förra objekt tråd så säljer jag 63 an för att sjösätta ett projekt som jag har byggt på papperet o i huvudet i typ 10 år o nu känner mig redo att sparka igång då jag känner att jag behöver något väldigt intressant o udda att pyssla med,som rubriken säger så är jag bättre på att titta o se hur andra har gjort o härma en att tänka ut hur man konstruerar själv,bilen blir såklart vw baserad jag bara känner till 2 st byggda (kan finnas någon till) o dom har jag bara ett par bilder på utifrån,vad blir det då kanske du undrar? jo en VW hot rod/race bil som drivs av en typ 1 motor mitt mont med vw låda o framvagns delar + så mycket vw grejor som möjligt förhoppningsvis besiktnings bar vi får se om det går,hur ser den då ut? jo vi återkommer till det lite senare
kan avslöja att den är 152 cm i ena ändan o 564 i andra 
1 2013-09-25 21:28:10 Senaste redigerad av vwove (2014-11-15 21:26:23)
Spännande.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Låter som en sån här då :-)
5.64 meter brett blir lite tight på Sveriges vägar.
oj det blev vist lite fel med cm o mm det skall ju vara millimeter 
Med så stor skillnad på måtten så tror jag nästa på något sånt här..
Blohm & Voss BV 141

She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
tids perioden är ju rätt
men inte flyg vapnet 
9 2013-09-27 12:47:38 Senaste redigerad av Ika (2013-09-27 12:49:19)
Auto union är väl tillverkad i fler än 2 ex samt fel mått och inte vw?
Min gissning går mot saltöknen där många vw hotrodskapelser finns.
10 2013-09-27 14:48:04 Senaste redigerad av Hebster52 (2013-09-27 14:48:44)

Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
till hör
triken var ju unik 
detta är vad jag tänkte börja att bygga en P-38 dropp tank
,virke till formens trä stomme är på g, bygg måtten är klara ca 3.8 m lång 1.10m bred på mitten.byggd i två alu delar sen får man ev lägga på en liten hytt bula ev en huv vi får se,tänker prata med SFRO angående bes,i denna lägger man en vw fr-vagn låda o motor i mitten ,däck 17tum inredning i flyg stuk o sen är man klar för att åka till jobbet
jo motorn måste ju ha lite trim också typ en kompressor 
Damn you! Jag behöver oxå 10 år för aqtt komma till skott med min.
Du har väl sett p38 tankmåtten som jag länkade till i min snö-o-salt tråd?
HEJJA!!!!
S
Ooops
, jo den länken var det
sitter o letar runt för att se om jag kan hitta mer bilder på dom 2 vw tankarna som fanns medans jag väntar på trä till mallen men har inte hittat mer men en hel del andra byggen som har intressanta lösningar här är några exempel,
kunde inte vänta längre på träbitarna så jag gjorde en uppstälning i kartong för att kunna planera byggandet lite
det jag söker en bra lösning på är infästning för stöt dämparna bak (typ formel V) ett stag framåt o något torn för dämparn,tror att chassit får bli 2st längs gående stål profiler på båda sidor i mitten typ rakt bakåt på framvagns rörens avstånd 
Volkswagenkartong så klart!
spännande projekt!
Vart hittar man måtten cm för cm på en tank, vore ju askoolt att åka till Speed Weekend i Funäsdalen med en sådan 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
måtten har jag en ritning på för den classiska p38an,nu söker jag efter 17" fälgar med gamla vw bult mönstret men hittar bara 7" breda alu jag behöver 4-5"bred vad göra? finns det någon som är jävligt bra på att bygga om fälgar? funkar ju med stål också
behöver du hjälp med att bygga om fälgar så kan jag varmt rekommendera den här killen : http://www.brandtab.org/ https://www.facebook.com/Brandtab han har byggt om några uppsättningar fälgar åt mig till min 142a .. han ordnar det mesta
S
Ta 16" tumsfälgcentrum, valsa en 12mm plattjärn och kläm dit en 17" fälgbana till det.
Dvs, orginalfälgcentrum+passbit av plattjärn+valfri fälgbana med valfri offset.
måtten har jag en ritning på för den classiska p38an
typ denna
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Ta 16" tumsfälgcentrum, valsa en 12mm plattjärn och kläm dit en 17" fälgbana till det.
Dvs, orginalfälgcentrum+passbit av plattjärn+valfri fälgbana med valfri offset.
Du är fan inte dum du Mogge!
Det här blir fränt !