1

Jag är så trött på mina linser efter 18 år (inte samma par förståss ICQ/ad ) och tänker på att ta en laseroperation. Trots att min kusin har gjort det med perfekt resultat, är jag ändå lite skraj. Man vill inte att nånting händer med ögon!
Det finns olika ställen att välja, men vilket ska man välja? Ska man bara gå efter rätt pris eller finns det också olika kvalitet/risker på olika kliniker?

Finns det nån på forumet som har gjort det och vill dela lite erfarenheter?
Tacksam för svar ICQ/ab

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

2

en bekant gjorde det för ett par veckor sen, kan kolla vad han säger

3

Min morfar gjorde det och han vart sååååå nöjd med resultatet.
Och då var det i om jag inte missminner mig i Linköping.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

4

MIn mors mann har gjort det for en del år sen, fra at ha STORE,TJOCKA glasögon brukar han intet. kommer inte ihåg, om det var -10 eller -16 på båda ögonen Default/yikes

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

5

Jag har också funderat på det ... sedan jag var 14 år, dvs. ganska länge. Det finns tydligen olika tekniker hur man gör själva ingreppet, så det kan vara värt att kolla upp.

6

De jag känner som har opererat sej är då nöjda. Tror dom gick på ´känsla´ efter de pratat med en del olika kliniker , i Sthlm.

You´ll never know...

7

2 på jobbet har gjort det och är supernöjda!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

8

Vad kostar det då?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

9

25hpman skrev:

Vad kostar det då?

12 till 15 tusen per öga brukar det ligga på.

10

Som hittat ? ICQ/ab

Men det får man jämnföra mot kostnad linser etc .
Skönt iallafall att slippa linser eller glasögon.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

11

han gjorde det på www.memira.se operationen tog typ 2 minuter, mellan 15 och 20 sa han beroende på fel  ICQ/ab

12

20.000kr per 2 minuter.....
= 60.000kr per timme, det är lite mer än jag tar ICQ/ad
Tack för alla respons och flera erfarenheter är välkomna ICQ/ab

13

Hur räknar du egentligen?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

14

RAINIER skrev:

20.000kr per 2 minuter.....
= 60.000kr per timme, det är lite mer än jag tar ICQ/ad
Tack för alla respons och flera erfarenheter är välkomna ICQ/ab

och företaget går bra rainier? hahaha  Default/lol

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

15

Jag får det i hvert fald till 600.000 i pr timme  ICQ/ad  Men det är så även mer end vad du tar.. man är i fel bransche ICQ/ad

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

16

Jag opererade mina ögon för 2år sen,
det bästa jag någonsin gjort  ICQ/ab

Efter en vecka hade jag helt förträngt lins-/glasögon-eländet.
Nu behöver man inte skifta mellan glasögon och slipglasögon mm utan man är alltid "beredd"  ICQ/ab

Jag betalade 30ooookr för båda.
Sättet avgör inte bara av "vår vilja" utan av fysiska förutsättningar mm...

" Nya ord man måste lära sig innan HumVWeens sjösättning, tex land i sikte ! "

17

Alpenretter skrev:

300.000 för 4 minuters jobb blir 4,5 miljoner i timmen  ICQ/ag   ICQ/ag   ICQ/ag   ICQ/ag

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

18

tur folk här är duktiga på bilar för matte är inte det starkaste kortet märker jag. haha Default/lol

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

19

robbanonline skrev:
Alpenretter skrev:

300.000 för 4 minuters jobb blir 4,5 miljoner i timmen  ICQ/ag   ICQ/ag   ICQ/ag   ICQ/ag

Ooops, en o:a för mkt...  ICQ/ae

Skyller på trötthet efter 4 dagars militärmanöver...

" Nya ord man måste lära sig innan HumVWeens sjösättning, tex land i sikte ! "

20

En kompis gjorde det på Memira i Västerås å de han ångrar är att han inte gjorrt det tidigare!
Så bara ja samlat mod nog så ska jag ringa dit jag oxå....

21

Jag gjorde det  för 10 år sen på Global Ögonklinik i Götteborg.
Har funkat klockrent, kostade då 12500:- per öga.

Jag vindsurfar en del, och DET blev en helt ny upplevelse...

Rekommenderar det starkt, det är ingen större kostnad. Tandläkaren kostar också en del att rätta till tänderna efter alla chokladkakor i garaget.

//Daniel

typ 1 1956 (ingen projekttråd än)
Daniel Thelins 1971 högtaksbuss (såld) 

22

Tid för undersökning bokad den 23 juni, om ja klarar ögonbesiktningen så blir det operation den 14 juli....  Default/hmm  ICQ/ab

23

car_l skrev:

Tid för undersökning bokad den 23 juni, om ja klarar ögonbesiktningen så blir det operation den 14 juli....  Default/hmm  ICQ/ab

Vilken klinik? Hur närsynt är du?

24

HenrikL skrev:
car_l skrev:

Vilken klinik? Hur närsynt är du?

Memira i Västerås.
-2,00 å lite brytningsfel..  Som jag förstod det så är det operationsbart, dom ska bara komma fram till hur ja ska opereras då de fanns olika metoder.

25

Jag bokade en tid hos Memira samma dag (23e juni), men då i Stockholm. Då kollar de vilken behandling jag behöver. Spännande....