1

Hej!
När jag har haft motorn igång och sedan stänger av den så rinner det ner bensin i motorn från förgasaren och det blir som en pöl uppe på gasspjället, vilket i sin tur leder till att bensinen rinner ut i motorutrymmet genom gasspjällsaxeln och det droppar ner från förgasaren. Det rinner ju även ner i cylindrarna som leder till att den blir svårstartad  ICQ/ac

Har ni någon ide om vad det är för fel?
Luddigt skrivet men hoppas att ni förstår.

2

Lågfarten.. sitter det ett fast munstycke eller strömreglerat munstycke..? Det var väl ganska vanligt att de fasta munstyckena släppte igenom soppa.. och därför monterade ett elektriskt som stänger när strömmen stängs av.

Om du har ett fast kan det bytas mot ett elektriskt.. 12v tar du från choken så öppnar den och stänger när du slår på/av tändningen.

3

glömde säga att det är en 1200-64 med en solex 28 pict-1.

Tack för tipset, jag har för mig att det sitter ett fast munstycke på den va?

4

Det ska sitta ett fast munstycke på den ja.. strlk 55 om jag inte missminner mig.. Men det är bara att byta ut den mot ett elektriskt lågfartsmunstycke.. det är ju det lättaste att prova iaf.

5

Jag tror inte det fasta tomgångsmunstycket är felet...
Men de fel jag tänker på borde även påverka gången medans motorn går?
-Otät (fastbeckad?) kulventil till acc-pumps munst, otät packning i delplanet, otät flottörventil/fel flottörnivå osv.....