1 Senaste redigerad av gonza (2013-09-13 17:30:48)

Jag har hittat ett "skogsvrak" efter tips med delad ruta ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  , tror det är en 51 a , tanken for i väg ,,,, hm jag kanske ska försöka få dit del av taket på min 66:a jag vet inte vad som är bäst?? någon har hoppat på taket  men ca 10 cm från rutorna är plåten rak, min tanke var att kapa rätt över där, någon som har erfarenhet av liknande ombyggnad ?  ska jag ta hela taket trots att det är buligt?

ps finns det någon som har mekanismen och pilarna ? saknades tyvärr på "vraket"

tur dag i dag Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  , motorluckan är bortskruvad för 30 år sedan och finns i närheten av "vraket" står i en lada  , tror jag ska spela på lotto  ICQ/ag
/Gonza

2

Kolla min projekt -59 tråd, där finns lite bilder på takbyte

3 Senaste redigerad av gonza (2013-09-20 18:56:59)

Tack ,dina byggbilder Car_l  kommer att vara till stor nytta för mig och mitt vinterprojekt Default/lol  Default/lol , jag nöjer mig nog att byta  plåten där delade rutan sitter ICQ/ad , jag ska kopiera ditt sätt och kapa svetsa innanför dropplisten ,, kanon tack för att du svarade  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  jag hämtar taket i morgon
är du från Ransta utanför Sala ? 
//Gonza

4

Jepp, det är det Ransta jag bor i. Var håller du hus då?

5

Malmköping södermanland , har släkt i dina trakter , kumla/tärna kyrkby  tyckte orten kändes bekant bara var där mycket som ung , du är en hejare med svetsen , jag är imponerad av dina lösningar, ska ta efter hålet och ramen för att kunna justera förgasarna och vilken skillnad det blir att byta stift
, rena barnleken ICQ/ab   kul att följa ditt bygge  ICQ/ag  ser fram mot fortsättningen och mera tips
/Gonza

6

gonza skrev:

Malmköping södermanland , har släkt i dina trakter , kumla/tärna kyrkby  tyckte orten kändes bekant bara var där mycket som ung , du är en hejare med svetsen , jag är imponerad av dina lösningar, ska ta efter hålet och ramen för att kunna justera förgasarna och vilken skillnad det blir att byta stift
, rena barnleken ICQ/ab   kul att följa ditt bygge  ICQ/ag  ser fram mot fortsättningen och mera tips
/Gonza

Ok, å tackar..!  ICQ/ab  Ser själv fram mot fortsättningen, blir väl om nån månad eller så med lite tur....  Default/hmm