Hej!
En fråga från en som är helt ny på området: Har panelbussarna en mellanvägg mellan förarutrymmet och lastutrymmet? Alltid? Fast monterad eller går den att ta bort?
/Lowflyer
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Baywindow » Mellanvägg i panelbussar?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej!
En fråga från en som är helt ny på området: Har panelbussarna en mellanvägg mellan förarutrymmet och lastutrymmet? Alltid? Fast monterad eller går den att ta bort?
/Lowflyer
Alltid en fast monterad mellanvägg men det finns en del som har så kallad 'walk through' och då är det inte helsoffa utan två stolar som man kan gå mellan.
Ser ut så här:

Finns även en variant med så kallad 'swivel seat' där man kan snurra stolarna runt fast nu snackar vi ovanliga grejjer i alla fall på Svenska marknaden.
Ser ut så här:

Vänta nu, bilderna är ju på en splittbuss? Jag ställde frågan i Typ2: Baywindow-forumet. Och bara för att var övertydlig, jag undrar om panelbussarna har en hel mellanvägg, dvs mellanvägg ända upp till taket?
/Lowflyer
Har en bay buss -71 och jag har ingen mellanvägg eller någonting alls, helt öppet bakom stolarna 
Ok, tack! Och det är en Panelbuss......?
/Lowflyer
Åh fan... mitt huvud är insnöat på splittbussar så när ja läste frågan så va det dit mina tankar gick
kan inget om Bay'ar så då har inte ja så mycket att komma med... sorry... 
Nja inte panel, har varit en campingbus ser nästan ut som Löfs splitbuss.
Hejsan!
Det finns i alla fall såna "överdelar" till mellanväggen i Bay Panel, jag har en sån stående om intresse finns!
MVH: Hella
Tack för erbjudandet Hella, men frågan bottnar egentligen i att jag funderar på att ev köpa en Panelbuss (som jag inte sett än) och då vill jag INTE ha vägg mellan förarutrymmet och resten.
Så frågan kvarstår, finns det panelbussar med hel ickedemonterbar mellanvägg?
/Lowflyer
Hej
vet inte om detta underlättar din fråga. Jag har i alla fall en panelbuss med halv mellanvägg som är fast, delen över ryggstöden är bara en plywood skiva som kan monteras ner. Men inte den undre delan som är fast. Jag har även skjutdörrar på båda sidorna
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Baywindow » Mellanvägg i panelbussar?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.