51 Senaste redigerad av David, Luleå (2013-05-15 14:08:30)

mettis skrev:

Verkligen en "riktig" husbil (toa!)....

Hur ser motorrummet ut i en sådan ?

Och jag kapar väl inte tråden om jag bifogar en favorit från Bug-Run 2009 ?-)

De måste gilla Sverige. Fotade denna tyskreggade Gipsyn sommaren 2011 på Stekenjokkplatån uppe på kalfjället.
Samma bil som du fotat på Bugrun? Ser rätt lik ut

http://imageshack.us/a/img89/1231/p9090031.jpg

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

52

Halloj. En fråga: Vad är det för bultmönster för fälgarna på en sådan skönhet?

//Morgan

53 Senaste redigerad av trekronor (2013-06-18 08:48:06)

5/112 samma som alla t3 . Mercedes har många snygga fälgar som passar till T3  ICQ/ab

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

54

Såg denna igår ICQ/ab

http://imageshack.us/a/img35/8072/5cbs.jpg

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

55

Tack Wompa! ICQ/ab

Den hade jag koll på redan, nr 541.  ICQ/ad

"Pimped by Nature"

56

Såg att du hade eftermonterat midjebälten bak i soffan på din. Hittade du något listigt sätt att fästa dem? Misstänker att det enda vettiga är att bulta dem i hjulhus/golvet. Har du några pics på installation får du gärna posta dem.  ICQ/ab

Jag har studerat lite regler om passagerarantal, och som jag tolkar det så får vi ta så många passagerare som kan sitta ned i bussen så länge man inte överskrider totalvikten. (Kan dock inte säga hur det är med importerade exemplar). Men det känns faktiskt inte helt bra att ha helt obältade passagerare där bak. Default/hmm  Midjebälten är ju då faktiskt bättre än inga alls...

57

Vad ligger priset på för en Gipsy?
Har fan fått ett jävla sug efter en sån nu när semestertiderna närmar sig ICQ/ag

Förtält... Har dem det original eller?

Sweet Loretta Fart
But she was a frying pan

58

Wompa: Priset är så väldigt varierande beroende på skick och om säljaren vill bli av med den snabbt. Man ska dock akta sig eftersom de börjar bli till åren och de flesta har någon form av fuktskada. Det gäller nästan att man ska hitta någon med så lite fuktskada som möjligt.

Det kan helt klart vara klokt att köpa en dyrare välskött vagn än en billig men se alltid upp för fukt och mögel.

Det är en förnämlig vagn att semestra och åka på vw-träffar i. Storleken gör att det inte är några problem med att parkera på vanliga personbilsparkeringar i städerna. Din bild ovan Wompa visar ett utmärkt exempel på det. ICQ/ab

Inget förtält original fanns vad jag känner till men har man en markis så kan man köpa till väggar till en del modeller.

ericvw: Apropå midjebältena, sms:a "ericvw" till nollsjunoll-femtvååttafemfyraettnio så ska jag skicka lite kort via mobilen ICQ/ab

"Pimped by Nature"

59

Jag så en gipsy i en lada, utanför kinna för ett par veckor sen, såg fin ut. Kan fråga efter regnr om du vill :-) / Peter

60

MrPete skrev:

Jag så en gipsy i en lada, utanför kinna för ett par veckor sen, såg fin ut. Kan fråga efter regnr om du vill :-) / Peter

Gärna! ICQ/ab

Om det är möjligt så läs gärna av karmannplaketten på sidan av instrumentpanelen på förarsidan.

Den nedan tillhör min Gipsy.

08 88 560 utläses som att den är tillverkad i augusti 1988 och har serienr 560 av ca 741 st tillverkade.

http://i220.photobucket.com/albums/dd161/brattbacken9/Karmannbadge004.jpg

"Pimped by Nature"

61

Thomas Å skrev:

Wompa: Priset är så väldigt varierande beroende på skick och om säljaren vill bli av med den snabbt. Man ska dock akta sig eftersom de börjar bli till åren och de flesta har någon form av fuktskada. Det gäller nästan att man ska hitta någon med så lite fuktskada som möjligt.

Det kan helt klart vara klokt att köpa en dyrare välskött vagn än en billig men se alltid upp för fukt och mögel  ICQ/ab

Finns det så många att välja på???

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

62

Det gör ju inte det, sorgligt nog.  ICQ/an

"Pimped by Nature"

63

Såg inte regnr men det var möjligtvis inte du som är nere och snurrar i Skåne?
Träffade på en trevlig gipsy som hade stannat till vid ett väggupp innan glemmingebro.
Hade bilar efter mig så det blev inte mer än en tuthälsning , Default/hmm

Läs inte detta.

64

Det var inte jag. Gipsyn har inte gjort så mycket på semestern i år! :-)

"Pimped by Nature"

65

Jag har inte haft möjlighet att åka förbi och kolla närmare på den jag såg i ladan än.. men jag ska se om det inte kan bli av ganska snart.. vem vet, den kanske är till salu :-) Den står jämte en lotus esprit turbo

66

Då är det bara att slå till MrPete! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

67

Haha, njaae inte för min del :-) Om det ska va nåt större än en bubbla så skulle det va en splitbuss i så fall, endast bruksbilen får vara nyare än -67 hehe

68

Hojta till här om den är till salu och vad det är för nr och sånt. ICQ/ab

"Pimped by Nature"

69

Såg en Gipsy i lördags... mellan Falun och Hedemora på riksväg 270..

Den hade emblemlösgrill och sen hann jag inte se mer. Väldigt fräsch iaf! Svensk också.

Sweet Loretta Fart
But she was a frying pan

70

Såg en på en camping i Varberg i sommras. Kan tänka mig att det är trevlig boendekomfort i en sådan vagn.

Alte Liebe rostet nicht!

71

nizekustoms skrev:

Såg en på en camping i Varberg i sommras. Kan tänka mig att det är trevlig boendekomfort i en sådan vagn.

Absolut, utrymmet är så väldisponerat invändigt och så finns där alla gasoldrivna bekvämligheter som kyl, varmvatten, termostatstyrd värme och spis som gör att man kan stå mitt ute i skogen eller mitt inne i stan för den delen då det även finns en sluten gråvattentank. ICQ/ab

Man blir lite bortskämd! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

72

nizekustoms skrev:

Hade med min lilla pärla på Apelvikens camping 21-23 juli. Men det är knappt man syns när man backar in mellan grannarna som har vrålåk i klass med en smärre sommarstuga...   ICQ/ad

73

Kan nog ha varit vår vagn, på väg hem från DAK marknaden  ICQ/ab

Wompa skrev:

Såg en Gipsy i lördags... mellan Falun och Hedemora på riksväg 270..

Den hade emblemlösgrill och sen hann jag inte se mer. Väldigt fräsch iaf! Svensk också.

74

Thomas Å skrev:

Hade planer på fuchs ett tag!  ICQ/ab

http://i220.photobucket.com/albums/dd161/brattbacken9/Zigge075.jpg

Dom planerna borde du ta tag i igen, såg denna på nätet idag från UK med 17 antar jag  ICQ/ab
http://i1100.photobucket.com/albums/g414/markymark43/SPLIT%20SCREEN%205/IMG_9235_zpsb30964b2.jpg

75

Kanske det GB!

Men just idag så rullar denna Gipsy mot dina hemtrakter utan fuchs, på en liten plocka upp delar roadtrip. Först Rättvik och sedan Borlänge. ICQ/ab

"Pimped by Nature"