1

Fick en fråga av en vän med en -72 Westy om jag kunde fixa så den går som folk. Nej, men byta avgas kan jag göra.
Bussen har dubbelförgasare 32/34 och hög tomgång, som blir högre ju varmare den blir. Förgasarna är slitna och inte direkt oskruvade, och motorn är i väl använt skick. Men den borde ju gå att få till lite i alla fall. Inga tjuvluftläckor med startgasen.
Vem kan ta sig an den i Gävle, Falun, Borlängetrakten? Få normal tomgång är väl målet, och svar vid gaspådrag.

Typ 3 Blå Variant 1600 - 68, Typ 1 -61, Grön, Typ 1 -75 Cab Brun,  Typ 2 T3 -81 Blå SCA-camping

2

Ingen som har en hint om varför tomgångsvarvet ökar när motorn blir varm?

Typ 3 Blå Variant 1600 - 68, Typ 1 -61, Grön, Typ 1 -75 Cab Brun,  Typ 2 T3 -81 Blå SCA-camping

3

Tjuvluft, hade samma symptom på min.
Kolla alla vakum slangar och se om de är hela.

[img]http://www.vw-mplate.com/mplate2-17364.png[/img]

Janne Lindgren Åmål/Oslo
Bay med dubbla sidodörrar och automat -77

4

Ja, jag blåste på med startgas för å se om det var någon läcka men fick inte någon direkt respons.
men det är väl som Farbrorbarbro säger.... Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet... ICQ/ag
Nytt är nytt å gammalt är gammalt.

Typ 3 Blå Variant 1600 - 68, Typ 1 -61, Grön, Typ 1 -75 Cab Brun,  Typ 2 T3 -81 Blå SCA-camping