1

Tjena! Har en sänkt early bay och den är extremt känslig i styrningen. Tänkte kolla vinklarna men såg samtidigt att styrstagen pekar ganska mycket uppåt när bilen står på backen. Jag flippade styrstagen på min typ 1 -64:a och min fråga är om man ska använda samma brotsch som jag hade till bubblan? Det är en 70:a bay med latebay skivbromsar fram ifall det har betydelse för vilka spindlar jag har och därigenom vilken brotsch jag behöver?

Mvh Risto

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

2

Jag körde med en brotsch från Jula & det funka bra... bara man har koll på hur djupt man brotschar..
Jag gjorde lite för djupt på nån men det verkar funka ändå.
Så den fungerar säker den du har....

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

3

easos skrev:

Jag körde med en brotsch från Jula & det funka bra... bara man har koll på hur djupt man brotschar..
Jag gjorde lite för djupt på nån men det verkar funka ändå.
Så den fungerar säker den du har....

Ok, så det är samma vinkel till styrstagen i spindeln på bussar som på bubblor?  Har också brotschen ifrån Jula. Jag stoppade i den uppifrån i spindeln och gjorde en markering hur djupt den gick och sen körde jag bara lika djupt fast underifrån när jag flippade styrstagen på bubblan.

4

Kolla också bakvagnen. Står den fel kan du få extrem överstyrning.

5

Hur definierar du "känslig"?
Lättstyrd
Självstyrande
Överstyrd
Självstyrande vid gupp
Självstyrande hela tiden.

Jag har råkat ut för alla varianter, till och med tappade däck, vad jag menar är att allt har en eller flera orsaker.
Kolla över allt, däckstryck, glapp, fel/rätt vinklar på allt, bakvagnen, trasiga p-ändar osv.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

6

Demian skrev:

Det ska jag göra, men det är alltså samma brotsch som till bubblan?

7

Mogge skrev:

Hur definierar du "känslig"?
Lättstyrd
Självstyrande
Överstyrd
Självstyrande vid gupp
Självstyrande hela tiden.

Jag har råkat ut för alla varianter, till och med tappade däck, vad jag menar är att allt har en eller flera orsaker.
Kolla över allt, däckstryck, glapp, fel/rätt vinklar på allt, bakvagnen, trasiga p-ändar osv.

Jag skulle nog definiera den som självstyrande... Har ju iofs 17" med 205 breda däck fram och 215 breda bak. Men tycker att den är lite väl självstyrande och känslig för ojämnheter.

8

Risto skrev:
Demian skrev:

Japp, det är samma.

En annan sak som du måste kolla upp är att dom övre kulbultarna står rätt. Dom är excentrisk och har ett märke. Det märket ska peka framåt eller max 90 grader åt sidan. Jag tror dom flesta inte har nån aning om det då dom monterar ihop sina prylar.
Jag hade en bay där dom stod fel och den var helt hopplös att köra.

9

Demian skrev:
Risto skrev:
Demian skrev:

Japp, det är samma.

En annan sak som du måste kolla upp är att dom övre kulbultarna står rätt. Dom är excentrisk och har ett märke. Det märket ska peka framåt eller max 90 grader åt sidan. Jag tror dom flesta inte har nån aning om det då dom monterar ihop sina prylar.
Jag hade en bay där dom stod fel och den var helt hopplös att köra.

Jaha? Ja det ska jag ta o kolla, hade jag ingen aning om! Det är inte jag som satt ihop framvagnen men det är ju absolut värt att kolla upp!