Fick den av min morfar förut, och gissar att den ska kunna passa, men att något fäste fattas eller nåt? Någon som vet? :-)

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Passar denna dragkrok splitbuss?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fick den av min morfar förut, och gissar att den ska kunna passa, men att något fäste fattas eller nåt? Någon som vet? :-)

Hej
nej, den verkar vara ok. Har haft en sån tidigare. Fattas inget.
Ok, tack!
Vad passar den till då?
Härligt, tack för hjälpen! 
Jag har också en dragkrok som jag ska montera på min buss(någon gång
).
Men var hittar man specifikationer på dragkrokar? Misstänker att bes.gubben vill ha sådant under näsan den dagen man rullar in för reg besiktning.
Jag hade ingen typskylt på en krok jag regbesiktade, men dock en monteringsanvisning till en krok som såg likadan ut. (det var nog egentligen samma krok, men utan typskylt)
Det köpte besiktningsmannen utan problem.
Finns det typskylt, så kan man ta fatt i tillverkaren och hoppas att det finns kvar, eller så kanske det finns i gömmorna hos någon att få kopiera. 
Men idag behöver man inte regbesikta med dragkrok, ändrade regel sedan 1:a september iår 
Har för mig att det skulle gälla alla bilar, finns en tråd på forumet om det.
Jag har inte heller något intyg eller nåt, och tillverkaren verkar inte finnas kvar.. Tänkte sätta dit den innan jag ändå ska regbesa få se hur det går.
såvitt jag förstår så är det bara helbilsgodkända bilar som inte behöver regbesiktas. och en splitbuss är knappast det :-)
eller? blev osäker nu... står att det gäller typgodkänd bil på transportstyrelsen.. jag mindes helbilsgodkänd, men det är nog inte samma sak..
Bes min DH för ett tag senn, inga papper & ingen skylt...
Kommentaren från besmannen var, -ja ger dig 1560kg, hade du haft skylt hade ja gett dig 1800:- . Så hittar du en skylt så kom in igen !!!
Så de är inga problem alls, tvärt om enligt honom.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Passar denna dragkrok splitbuss?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.