1

Ja, innertaket i min sextia är verkligen inte fräscht.. Dock är det inte trasigt någonstans, bara smutsigt och säkert mögligt.. Skulle de gå att köra någon typ av klädseltvätt för att få bort det värsta? Är inte ute efter att det ska se nytt ut men just nu vill man i te riktigt ta i de..

NewfieldVW
1972 Bay buss

2

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=19851

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Tack för tipset, mitt innertak är dock inte gjort av vinyl utan av typ vanligt tyg.  Ska prova med cillit bang, kanske funkar

NewfieldVW
1972 Bay buss

4 Senaste redigerad av Nyna (2013-09-17 18:40:17)

Originaltaken (tyg) är väldigt sköra. De brukar gå sönder bara man tittar på dem för länge..... ICQ/ad .
På min 60a, så limmade jag faktiskt ett tyg utanpå det gamla tyget, och om jag får säga det själv så blev det faktiskt väldigt bra. Det är drygt 20 år sedan jag gjorde det nu, och det ser fortfarande fräscht ut. Bara ett litet tips........

VW 1200 -60
VW 1300 -66

5

jo de känns väldigt skört, naturen har väl tagit ut sin rätt efter att den stått ute i halva sitt liv ICQ/ab

Vad använde du för slags lim måntro? textillim borde väl duga

NewfieldVW
1972 Bay buss

6

redbanana skrev:

jo de känns väldigt skört, naturen har väl tagit ut sin rätt efter att den stått ute i halva sitt liv ICQ/ab

Vad använde du för slags lim måntro? textillim borde väl duga

Jag hade vanligt kontaktlim, men man fick vara jakligt försiktig så att man inte la på för mkt. Det gick lätt "igenom" då. Jag vet att det idag finns en del bra spraylimmer att använda istället, men jag tror att vanligt textillim även fungerar. Lycka till!

VW 1200 -60
VW 1300 -66