1

Tjena !

Tänkte köpa dörrlister till min DH...
Har hört att Brasiliens lister har dålig passform & allmänt kass.... någon som köpt & kan bekräfta detta ?
Är ju väldig prisskillnad på dessa.. Tysk kvalité kostar 679kr & en från Brasilien kostar 158kr
ja man får väl vad man betalar för antar jag.. !?
Men som skrivit någon som har köpt å testat ?

/Andy

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

2

Det är väl de vulkade hörnen som inte sitter på brasselisterna.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Köpte brasselister till min early bay förra veckan och vinkeln längs ner i framkant på dörren är inte riktigt där den borde vara ICQ/ad Hängde väl ungefär 7cm under dörren när öppningen för dörrstoppen på listen sitter där den ska ( och det är ju en given punkt )

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

4

25hpman skrev:

Det är väl de vulkade hörnen som inte sitter på brasselisterna.

hm okej.. tack..

5

Risto skrev:

Köpte brasselister till min early bay förra veckan och vinkeln längs ner i framkant på dörren är inte riktigt där den borde vara ICQ/ad Hängde väl ungefär 7cm under dörren när öppningen för dörrstoppen på listen sitter där den ska ( och det är ju en given punkt )

Fattar inte riktigt hur du menar... men antar att du mena att listerna var skräp ?

6

easos skrev:
Risto skrev:

Fattar inte riktigt hur du menar... men antar att du mena att listerna var skräp ?

Kanske var lite otydlig ICQ/ab Men ja, den jag fick var skräp iaf. Får kapa den lite o limma ihop den igen då den var för lång.  När jag hade trätt på den upptill på dörren och längs sidorna så hängde den ner en bra bit på undersidan av dörren, den var alltså för lång. Iaf för mina dörrar...

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

7

Classicvw har kommit med ett Kit med lister för bay..
Alltså kittet inerhåller alla lister för H & V framdörrar till bay
Hörde lite med Mauri & i detta kit så är det brasil-gummilist runt dörrarna..

http://www.classicvw.se/images/products/131211.135044.png
http://www.classicvw.se/dorrlistsats-ty … ts_id/4655

Funderar om man ska våga testa brasil-lister ändå...hmmm

8

Kolla på Custom and commercial istället. De har kit med alla lister i tysk kvalitet. Jag betällde ett komplett kit dan innan julafton, men det har inte kommit än så jag kan inte uttala mig om det i dagsläget.

/Janne

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

9

Lowflyer skrev:

Kolla på Custom and commercial istället. De har kit med alla lister i tysk kvalitet. Jag betällde ett komplett kit dan innan julafton, men det har inte kommit än så jag kan inte uttala mig om det i dagsläget.

/Janne

Oki.... ja jag kikade in där nu.. men är det kit för hela bilens lister ?
kostar ju en slant de där kittet.. typ 4300kr

10

Så hade dom enbart för bay bus & inget kitt för dh....
så då får man ju lite lister som man inte vill ha.. ICQ/ae

11

De har kit för bara en komplett dörr också. Surfa runt en stund på sidan så hittar du nog vad du söker. Jag fastnade för det där med tysk kvalitet. Vi får väl se om man är lurad som vanligt eller inte.... Jag köpte hela kitet då samtliga mina lister var sopslut. Det blev billigare än att handla separata delar hur som helst. Sen fick man en massa lätt onödigt på köpet, typ gummit under låsen osv.
Kolla på Alan H Schofield, de har också kit för dörrar. Tror att de har både top quality och billigare lister så man måste välja rätt kit.

/Janne

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

12 Senaste redigerad av fredriq (2013-12-27 22:44:11)

Jag köpte detta i somras till min EH och det passade bra och tätar väldigt bra, nu måste man nästan ha en ruta lite nervevad när man stänger ICQ/ab

Häger:
http://www.vwheritage.com/vw_spares_Doo … _63596.htm

Vänster:
http://www.vwheritage.com/vw_spares_Doo … _63579.htm

Mvh
Fredrik Johansson

EH Westfalia -74

13

Efter jag köpt & testat brasilienlisterna så
beställde jag tysklister... verkar vara lika tjock eller
hårt gummi vid dörrstoppen.. får fan inte få igen dörren!
Någon som har tips!?
Jag lär försöka justera dörrarna efter listen..
men då hamnar ju dörrfan fel!
Här ser ni gummit på den tyska listen..
den är bra tjock... mot för originallisten..
http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/12EE8E2C-60F0-4602-9199-5DD49FE097B0_zpskz8rjzpg.jpg
Lär försöka hitta nån som kan hjälpa mig att justera
dörrarna igen får se om det kan bli bättre..
blir trött då man köper lister för 1500kr då vill man att dom passar å funkar!

14

har samma problem med mina brasse lister dom är 5-6 mm tjockare en orginal så du kan glömma att stänga dörren,nu blir det breda band slipen för att göra dom lika tunna som org  ICQ/ad funkar det inte så var det i alla fall billigt skräp  ICQ/af

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

15

vwove skrev:

har samma problem med mina brasse lister dom är 5-6 mm tjockare en orginal så du kan glömma att stänga dörren,nu blir det breda band slipen för att göra dom lika tunna som org  ICQ/ad funkar det inte så var det i alla fall billigt skräp  ICQ/af

Jo men trodde tysklisterna skulle vara bättre.. men nej...
lär nog försöka slipa ner där det tar i vid dörrstoppen.. helt galet tycker jag när man betalar 750kr/st
så ska dom fan i mej funka !

16

håller med dom ska ju vara org  ICQ/ac

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

17

aj då, jag som har en komplett omgång "tysk-lister" på väg hem  Default/yikes   Default/yikes   Default/yikes . Fick för mig att de skulle passa hyfsat. C&C hade ju smidiga paket med alla lister så det fick bli det. Får kolla och återkomma om passformen så fort dom dyker upp...

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

18

vafaan köpte brasse lister & jag fick inte heller igen dörren & tänkte beställa tyska..
men dom funkar alltså inte heller??? ...

Patrik CoSmoZ Strömberg  // Shit-Low Kustoms //
[ VW Typ1-64  2.6L typ4 Turbo "FD Hazze Lindholms Svarta Race" ]
[ Baywindow -69 "A.B Enköpings Ångbryggeri" ]
[ Porsche 356 Speedster Replika -55 ] [ Typ1 Ragtop -66 Slammed ]

19

Går det kanske, att med bandslip alt vinkelslip ..... slipa/tunna ner listerna??.. ja jag vet man borde ju inte behöva det ICQ/am .. men...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

20

jag provar dom går ju ändå inte att använda om dom inte blir tunnare

21

CoSmoZ skrev:

vafaan köpte brasse lister & jag fick inte heller igen dörren & tänkte beställa tyska..
men dom funkar alltså inte heller??? ...

Nej inte de som jag beställde från CSP..
Klart det går att justera ut dörrarna men då ser det inte så snyggt ut sen...
jag får försöka slipa ner dom så de blir tunnare.. fy och usch !

22

Ni som köpt tysklisterna får ju gärna berätta om de funka att stänga..
Idag blir det nog att slita bort ena listen, slipa ner och hålla tummarna att
man inte slipar för mycket ICQ/ae

23

Är inte detta något leverantören ska ta upp med tillverkaren?

Kan omöjligt tro att tillverkaren medvetet tillverkar dåliga lister?

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

24

Wompa skrev:

Är inte detta något leverantören ska ta upp med tillverkaren?

Kan omöjligt tro att tillverkaren medvetet tillverkar dåliga lister?

Klart de ska ta upp det... ska maila csp ang. listerna.
Men det finns säkert några leverantörer som gör bättre "tysklister" än dessa.

Har i alla fall slipat ner två av hörnen som tog mest i på listen.
kapade bort gummit vid stoppen och limmade på min gamla original..
det har blivit bättre.. men fortfarande tajt... börjar tröttna !

25

Fick hem mina lister i fredags. För blotta ögat så ser det ut som att dom har ungefär samma tjocklek som original-listerna. Så jag lever på hoppet att det passar när jag ska sätta tillbaka dom  ICQ/af . Det är "tysk-lister" jag köpt.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975