1

Finns det någon som kan eller vet någon som kan laga en plåtskada på VWHK:s buss efter att handtaget slitits loss från sidoluckan? Det är plåt som skall riktas utan åverkan på delar runt omkring samt att det ska lackas. Det är ett försäkringsjobb och Trygg Hansa vill få in en prisuppgift på vad det kostar. Jag har varit i kontakt med vanliga plåt/krockskadefirmor som vill inte röra bussen då det inte går att köpa en ny plåtdel och svetsa dit. De anser för övrigt att det äldsta de håller på med är tidiga 2000-talare. Eftersom bussen är och ska fortsätta vara i sitt originalutförande får skadan inte bara spacklas upp utan den ska lagas på ett korrekt sätt.
Woffe har inte tid, men det måste finnas fler duktiga bilplåtslagare där ute som kan räta ut lite plåt.

http://i1208.photobucket.com/albums/cc375/nisslars/Skadabuss_zps1736f958.jpg

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

2

Hör med Tony på art on car. Har sett att han svetsar fast pinnar och riktar med det. www.artoncar.se

3

Det verkar bra, men ligger lite långt bort. Bussen finns i Stockholm och det enklaste vore om det fanns någon i närheten, men annars får det väl bli en långresa.  ICQ/ab

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73

4

Tommys bil och plåtservice 0143-300 75, jobbar enbart med entusiast fordon och finns utanför Vadstena så det är väl något närmare iallafall !

5

Lars.T skrev:

Tommys bil och plåtservice 0143-300 75, jobbar enbart med entusiast fordon och finns utanför Vadstena så det är väl något närmare iallafall !

Det är nog ungefär 20 mil närmre.

6

Det borde väl finnas någon bilplåtsexpert i Stockholmsområdet/Mälardalen eller är det bara modebloggerskor och vaskare som bor här?

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73

7

har snackat med bossen på jobbet det var bara att komma förbi o visa upp den så du får en arbetsorder att visa bolaget,han hade bara ett villkor att jag fik laga den själv,jag jobbar på din bil plåt i bromma

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

8

vwove skrev:

har snackat med bossen på jobbet det var bara att komma förbi o visa upp den så du får en arbetsorder att visa bolaget,han hade bara ett villkor att jag fik laga den själv,jag jobbar på din bil plåt i bromma

Jag försöker komma förbi med bussen i veckan så får du titta på den.

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73

9

Tack Ove för ett jättefint arbete med bussen. Nu är den som ny igen.  ICQ/ab

http://i1208.photobucket.com/albums/cc375/nisslars/IMG_2945_zpsb29867a2.jpg

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73