1

Nån som har köpt, har liggandes, ångrat sig och vill sälja ett front safari kit till splitbuss? ICQ/ab
Föga troligt men försöka duger väl?  ICQ/ae

Ät gul snö, det kan vara öl.

2

Ploppa ut rutorna o kör en sväng idag. Så mycket kommer dom att läcka...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Nä dom verkar inte vara till salu direkt ofta i Sverige, beggade på SSVC ibland men köpa rostiga från UK från privatperson med frakt osv känns sådär  Default/hmm
Är själv sugen men får jag kosing och tid över så blir det nog att beställa från Creative  ICQ/ab

4

25hpman skrev:

Ja, din negativa röst räknade jag kallt med ICQ/ad

5

GB skrev:

Nä dom verkar inte vara till salu direkt ofta i Sverige, beggade på SSVC ibland men köpa rostiga från UK från privatperson med frakt osv känns sådär  Default/hmm
Är själv sugen men får jag kosing och tid över så blir det nog att beställa från Creative  ICQ/ab

Håller på o kollar vad frakten blir från ce, de är ju inte så himskans dyra där.

6

lowang skrev:
25hpman skrev:

Inte negativ, utan helt sanningsenlig.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

7

lowang skrev:
GB skrev:

Håller på o kollar vad frakten blir från ce, de är ju inte så himskans dyra där.

Meddela mig gärna vad frakten hamnar på  ICQ/ab

8

Kanske billigare om vi samfraktar ICQ/ab

9

lowang skrev:

Kanske billigare om vi samfraktar ICQ/ab

Jo, men vi har en bra bil mellan varandra också...  ICQ/ae

10

25hpman skrev:
lowang skrev:
25hpman skrev:

Inte negativ, utan helt sanningsenlig.

Mina fasta läcker ändå så det blir nog ingen större förändring ICQ/ad

11

Jag är också sugen på att ha läckande framrutor. Kan vara med om ni hittar någon bra deal!

12

Har väl varit en del som haft läckande safaris.. men ganska så vanligtdå mellan listen och karossen. eller mellan ruta och dåligt formade universal lister som veckar sig i dom vassa radierna... är nog en fråga om att montera rätt också så man får lagom spänn.
Sen kan jag tycka..e ju våra fordon till större delen entusiast fordon som inte körs i alla väder..
Inget är 100% perfekt med så gamla fordon... Men känslan!! ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

13 Senaste redigerad av Emil (2013-09-15 13:48:05)

Jag hade ce;s safari på bussen och de läckte inget, däremot forsade det in i ventilationen under kepsen på väg till mantorp.... Kommer nog köpa de till dubbelhytten med...

Söker efter typ2 pickup, buss eller bubbla...

SunCityAircoolers

14

Emil: bra med lite feedback på ce ICQ/ab
Lasslo kör med Wolfgang International och är nöjd.
Efter lite forskning verkar ce's passa svinbra och de som har problem med läckage oftast har monterat inkorrekt.

Så, får jag/ vi ner frakten på en bit under 1000-lappen så är det lönt att beställa från uk.

15

Kostar det verkligen så mycket att skicka? Beställde plåt från autocraft häromdagen, 35 pund i frakt det var en hel karosssida!

16

Låter ju lovande ICQ/ab

17

Jag är som sagt mycket nöjd med mina Wolfgang.
Dom läckte som fan med listerna som ingick, det var nog en kombination av dåliga lister och att min buss är svetsad i rutramarna för länge sen.
När jag köpte bättre lister(på metervara i listaffär i Malmö) så blev det i stort sätt tätt.
Regnar det riktigt jävligt så rinner det in lite, men det gjorde det med orgrutor oxå ICQ/ab

Nog om det, om ni ska beställa från CE så vill jag oxå vara med på ett litet hörn. Jag behöver lite låsdetaljer, mm till min CE bakruta.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

18

Borde kunna få nån form av procentrabatt om man beställer flera tycker man?  ICQ/ab

19

Finns som nämnt i en annan safaritråd en kille på SSVC forumet som säljer gummilister som eliminerar inte allt men en stor del av vattnet som läcker in...

Buy the ticket, take the ride... - HST

20

Jag är också gärna med om ni ska beställa

70:a Cab, Gazzer, Variant

21

Ja, en 4-5 kit borde ge bra rabatt och vettig fraktkostnad tycker man ICQ/ab
Sen bor ju jag och Alex ungefär lika nära varann som gb och Erco  ICQ/ae
Det är ju bara frågan om att hitta kanske nån vänlig själ här som ändå ska upp och har plats

22

Kolla vad dom säger  ICQ/ag

23

Lika bra alla säger vad de vill ha.
Jag ska ha primade 465£
Polerade kostar 495£

24

Primade här  ICQ/ab

25

Primade safaris en sats
Samt två popout ramar med lister för org rutor.