1

Tror att den här tråden hamnar på rätt plats.Håller på att skruva loss min låda för ett byte till en annan låda med superdiff o lite andra utväxlingar..Jag kör nu med ett hack sänkt i bak.Gillar stuket men velar lite om jag ska höja den till originalhöjd.Känner att det får bli funktionen som får bestämma.Motorn är en 2275 med lite hästar.Vilket läge blir bäst Default/hmm  Default/hmm ..Känns som ett bra läge att höja den nu om det är det bästa för funktionen.

2

Det beror ju till stor del på hur du ska använda bilen. Ska du ha maximalt grepp så ska hjulen stå rakt så att hela däckets bredd ligger an när den belastas.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Ta fram tabellen och höj den några cm istället. det är ju det som är kalas med bakre torsionen du kan höja o sänka i stort sätt steglöst! Börja med att höja hälften av ett yttre hack (ca 3cm) så utgår du från det!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=877

Nils, umeå

röd transporter DH -89
orange transporter DH syncro -86
vit transporter EH -86 reservdelsbil

4

hasse skrev:

Tror att den här tråden hamnar på rätt plats.Håller på att skruva loss min låda för ett byte till en annan låda med superdiff o lite andra utväxlingar..Jag kör nu med ett hack sänkt i bak.Gillar stuket men velar lite om jag ska höja den till originalhöjd.Känner att det får bli funktionen som får bestämma.Motorn är en 2275 med lite hästar.Vilket läge blir bäst Default/hmm  Default/hmm ..Känns som ett bra läge att höja den nu om det är det bästa för funktionen.

Det beror på hur snabbt du har tänkt att köra rakt fram vill du svänga med bilen så är det bra med negativ camber
Om du vill ha samma höjd kan du flytta upp växel lådan
Det finns inget besämt läge hur hökt du skall ha bakvangnen  det beror på hur du har satt upp chassit ( fram/bak)
// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

5

Det som känns viktigt är att undvika hjulhopp när man vill gasa lite och det har jag märkt att jag kommer att vilja göra ICQ/ae  ICQ/ae .Kör med sänkta spindlar i fram o 145 60 15 fram 205 60 15 bak.Kanske prova på strippen nån gång.Det är ingen värsting men det skulle vara kul att prova.Negativ camber är det när man sänkt  Default/hmm

6

Hjulhopp har inget med höjden att göra.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Ok då kör jag med ett hack sänkt

8 Senaste redigerad av PPRMicke (2011-05-01 08:11:55)

hjul hopp är att stötdämparna inte klarar av kraften i fjädringsröresen (höghastighet)
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

9

eller fel böj på kopplingswiren... eller totalt slut främre växellådsfäste... men det får man hoppas är fixat när man kostat på resten av bilen... ICQ/ab

Om målet är att bygga en bil som bara duger, bör man göra något annat.....
Aaron Kaufman