1 Senaste redigerad av Jacob (2013-03-16 19:43:56)

Uppdaterad förstainlägg:

Välkommen till en annorlunda projekttråd, men ändock en tråd som grundar sig i ett projekt där de 8 första sidorna här är jakten efter min drömbuss. Från sida 8 så blir det snarare en mer traditionell projekttråd där jag nu mysmekar (som det gärna kallas, men som jag inte upplever det) med bussen som det mynnade ut i. (Det blir inte mysmek för mig när jag sitter på knä eller krälar på rygg i ett alldeles för kallt garage för att det skall vara mysigt)

Jag bemästrar inte mekandets alla konster, så känsliga läsare varnas om de lätt stör sig på okunskap.

2

Köp Fiddes panel istället

70:a Cab, Gazzer, Variant

3

Möjligt att få lite mer info? ICQ/ab bilder, prisbild etc. etc.

4

Är det kanske denna?
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=510

5

Ha! Kör på, helt rätt resonemang, pengar på banken är värdelösa, pengar i en samba är investering!

Men hur är det med tull/moms kostnader in i Sverige?
Kan bara Norska regler och till Norge skall man betala moms på både köpesumma och på frakt fram till Norsk gräns, nåt liknande i Sverige? Tänkte på summan 40000, håller de till importdelen?
Tänk också på att det är dyrare med frakt från USA's västkust än östkust, Hawaii går väl under västkust?

Men du, gå för en 23W, de e sååå mycket coolare än en 21W!  ICQ/ag

Buy the ticket, take the ride... - HST

6 Senaste redigerad av Jacob (2011-04-30 16:31:50)

Jag grundade den uppskattade kostnaden på importen från denna tråd (inlägg #35)
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=140&p=2

men det är sant, det känns väldigt oklart med de totala kostnaderna för importen Default/hmm

Okej, fokus på 23W it is ICQ/ab Det är som att investera i guld fast att samtidigt kunna ha något som förgyller sitt liv istället för bankfacket ICQ/ab Ja, hawaii lär ju räknas till västkusten och säkert lite därtill. Men det blir ju desto trevligare resa om jag får för mig att åka dit och hälsa på bussen innan köp (räknas inte med i budgeten, räknar det som externa kostnader för motivering av sambo)

Tack för din input Löf!

7

Det här ser jag fram imot och fölge. Hoppas du hittar vad du vill ha.. ICQ/ag

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

8

Heja på!  ICQ/ag  23:a är finfint det. Lägg på lite till på inredningskontot, kan många gånger kosta mer än lack, beroende på nivå.

Mot Hessisch 2017!

9

Prata med Nordtrafik...dom har bra pejl på hur det blir billigast att få hem den. Vi tog ju hem westyn via holland, kanske något annat land som är billigare nu sen höjningen. Vi tog inte hem den i container p.g.a det inte gick att gå via holland då.

Var jäkligt spännande innan den stog hemma på gården ICQ/ab

Lycka till

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

10

Den där är det ju varken plåt eller lack jobb på i mina ögon, behåll den dom den är isåfall!

Söker efter typ2 pickup, buss eller bubbla...

SunCityAircoolers

11 Senaste redigerad av VwGoran (2011-05-01 07:30:26)

Some fall asleep and dream of grand achivements - others stay awake and achive them.

Hoppas du får hem din 23w. Håller tummarna och kommer följa detta.

Medlem i Halmstad Luftkühlers

12

I värsta fall så kan du ju nalla lite av:
---
plåtjobb = tid + 10 000 kr
lackning = 25 000 kr (rimligt det med?)
interiör = 10 000 kr (gör en hel del själv)
---
...till inköp för och få bilen hem å sen ta de tre posterna lite senare när du sparat ihop lite mer cash... bara för och få bilen i box och sen ta resten på sikt.  ICQ/ab  ICQ/ad

Buy the ticket, take the ride... - HST

13

Robert K skrev:

Heja på!  ICQ/ag  23:a är finfint det. Lägg på lite till på inredningskontot, kan många gånger kosta mer än lack, beroende på nivå.

sant det, lätt att tro att det är gjort i en handvändning (möjligtvis om man lämnar in den till en sadelmakare) men att fixa en inredning är väl det sista en man förväntas klara av på ett bussbygge ICQ/ab... får väl bli en sadelmakare.

14

Fredde.B skrev:

Prata med Nordtrafik...dom har bra pejl på hur det blir billigast att få hem den. Vi tog ju hem westyn via holland, kanske något annat land som är billigare nu sen höjningen. Vi tog inte hem den i container p.g.a det inte gick att gå via holland då.

Var jäkligt spännande innan den stog hemma på gården ICQ/ab

Lycka till

Tack Fredde för bra tips. Du om någon har ju erfarenhet! Kan bara gissa mig till känslan när man ser bussen på hemmaplan i verkligheten.

15

Emil skrev:

Den där är det ju varken plåt eller lack jobb på i mina ögon, behåll den dom den är isåfall!

Kanske är sant. Gillar att den är "custom" så att inte allt är original och petnoga, blir så mycket tråkigare då (då man inte vågar göra den personlig). Om det skulle bli just denna så skall jag ta en funderare innan lack, men jag måste erkänna att jag är sugen att lacka om den.

16

VwGoran skrev:

Some fall asleep and dream of grand achivements - others stay away and achive them.

Hoppas du får hem din 23w. Håller tummarna och kommer följa detta.

stay away eller stay awake? Bra ordspråk, jag vaknade nog till i badkaret idag ICQ/ab

17

Löf skrev:

I värsta fall så kan du ju nalla lite av:
---
plåtjobb = tid + 10 000 kr
lackning = 25 000 kr (rimligt det med?)
interiör = 10 000 kr (gör en hel del själv)
---
...till inköp för och få bilen hem å sen ta de tre posterna lite senare när du sparat ihop lite mer cash... bara för och få bilen i box och sen ta resten på sikt.  ICQ/ab  ICQ/ad

Absolut... det är ju bara att inte föra någon räkning på vad allt kostar så är man ju glatt ovetande

18

hamsedk skrev:

Det här ser jag fram imot och fölge. Hoppas du hittar vad du vill ha.. ICQ/ag

Det är bra med fleras ögon på detta projekt, då kan jag ju inte banga utan måste istället göra slag i saken! Skall kontakta några säljare imorgon!

19

man lever bara en gång... men så dör man inte så många gånger heller ICQ/ad ...
min mor brukar undra om jag skall bli 200år "vad skall du med alla bilar till..  brukar fråga vad skall du med alla grytlappar... visst jag kanske inte hinner nyttja alla men ett glatt bekymmer..men huvudsaken e ju att man gör det man trivs med..
lycka till med inköpet.. sen om du hittar den här eller där.. kvittar..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

20

Har du kollat på kieftenklok.nl ? Där fanns det ett par lyxar och dessutom i Europa. Inte helt omöjligt att köra hem och slippa fraktkostnad på så vis.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

21

Ja jag säger nog som Ika kan vara värt att kolla upp vad som finns på denna sidan pölen.
Sen får man jämnföra inköp/frakt/avgifter kontra ngt som finns i europa.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

22

Brukar vara hyffsat kryddade priser på kieftnklok. blir billigare att ta hem själv

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

23 Senaste redigerad av Jonas Rehn (2011-05-02 06:20:57)

BinLaden has left the building och nu stiger dollarkursen!

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

24

Det finns ju svenska vagnar som kan köpas för runt 250´st. O då är det 50-talare. Jag vet om en 55:a o en 58:a som inte är till salu på annons utan genom folk som frågat.

Varför gå över ån efter vatten?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

25

Jonas Rehn skrev:

BinLaden has left the building och nu stiger dollarkursen!

Haha, jaa sant... upp två öre till 6,05 ICQ/ab