1

Är det någon som har koll på hur många typ 3:er det finns i landet med orginal sollucka?? Jag har en Vw 1500s 64 med hål i taket sen ska det väl finnas en vit på västkusten och en i Pålsboda och hellas på Gotland. Men finns det fler?? Det borde ju finnas någon fastback och Variant också tycker jag.

2

heter dom något speciellt i modell beteckning ?  ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

3

"hella" på Gotland har 2 st med sollucka   ICQ/ab

54a soltak, 56 cab, 59a,  KG 71
Wesfalia Syncro 88a,
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK

4

Det står väl en varre på skroten i Ryd...den berömda.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

Jag ägde en notchback 62:a med taklucka, se här: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=5140
Om jag minns rätt så såldes det inga 62:or med taklucka i Sverige. Den jag hade importerades från Kanarieöarna på 70-talet.
Bilen ägs nu av Jörgen i Onsala, det kanske är den vita du skriver om.
/Anders

1303S 1974
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot

6

Jag har en notch-65 med taklucka. De heter vw 1500 lim 313 istället för vw lim 1500 311 som de utan taklucka heter.

7

mr.notchback skrev:

Jag har en notch-65 med taklucka. De heter vw 1500 lim 313 istället för vw lim 1500 311 som de utan taklucka heter.

tackar !  ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

8

Japp det va den vite 62:an jag tänkte på ICQ/ab
Hella 2 st???
Skroten i ryd, där har jag varit ett par gånger MEN aldrig tänkt på att Vw 1500 varianten skulle ha soltak  Default/hmm  Hur kan jag missa en sådan grej.. Finns det några bilder på den här?
Så det går en i Jönköping också  ICQ/ag
Jag kom på att det var soltak på den blåe långnos Notchen här på forumet.

9

Finns en 62 a med original sollucka i Vimmerby också  ICQ/ag

10

Jeg har en 1972 mod Fastback med originalt soltak (men bor i Norge)
Den er også spesial bestilt ny i Norge med høyreratt og automat
(kjøpt av en som var krigsinvalid)

11

Andreas karlsson skrev:

Hella 2 st???

Jupp, jag har 2!  ICQ/ae

Dels Notchen, men den är ingen äkta 313, det taket är ditsatt i efterhand! (Som kuriosa kan nämnas att vi monterade taket från den Notchen jag har, på den bilen som mitt tak kommer från! Ett rent skifte alltså. Den bilen såldes sedan, och det första nya ägaren gjorde var att skära sönder taket och sätta i en Spyport (uuuurrk...).... Så nånstans finns det en riktig 1968 313 med automatlåda och glastaklucka!)

Sen har jag även en 345, dvs en Typ 34 Ghia med original elektrisk taklucka!  ICQ/ab
Är det nån som känner till nån fler sån i Sverige? Såvitt jag förstått så har det funnits en grå i Västerås-trakten som sedan sålts till Danmark, och jag tror det var samma bil som var på Blocket för bortåt 10 år sen, men då var den mörkgrön.

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

12

Hella: Typ3 Ghia med sollucka måste vara riktigt ovanligt ICQ/ab : Rolig info att ni satte över taket till den andra också. Finns den kvar än?

13

en taklucka finns på åland på en variant -66 enda i finland vad jag vet ICQ/ab

ålands volkswagen klubb på facebook

14

Jag har en 62:a Notchback med taklucka . ICQ/ab

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

15

Jag har funderat lite ang typ nummret 313. Jag har kollat upp ett par bilar med den typkoden på transportstyrelsen och det står inte att dom har taklucka...Hmm Frågan är om man kn lita på att alla 313 har taklucka??

16

Ante tur att man har plåsterlappslucka så man inte behöver fundera.

17

I Onsala finns min 62:a med sollucka. Den som Millstream nämner.
313 betyder vänsterstyrd med sollucka.

Post's attachments

notchen 2011.JPG, 491.01 kb, 1632 x 1224
notchen 2011.JPG 491.01 kb, 267 downloads since 2013-09-16 

18

Jag hade denna som "vinterbil" i början av 80-talet..... (kompisen vädrar vårluft!?)
Den var nymålad med Servalack för försäljning.....2år senare vart det offer för Folkrace.
Jag köpte den av en invandrad tysk, som importerade den själv.

http://i.imgur.com/d8GePBb.jpg

19

Ooo, där hade vi den förste fastbacken (svenske) med hål i taket ICQ/ab Synd att den inte lever länger bara ICQ/ac

20

det står en vit 72a fastback här i örebro med taklucka även högerstyrd och automat.

Bil parken : -[Typ 3 Fastback tl -66]- -[Mk 2 Golf 1.8 -92]-

21

http://vwnettet.dk/topic/196500

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

22

Jaha, då dök det upp lite intressant info här i denna tråd, med tanke på vad Hella skrev.
Mycket riktigt så finns det en 1968 med automatlåda, fel tak och Skyport ditsatt.
Förvisso ingen 313, men likväl en 317 som de heter från 8/66. Synd att den blev hädad och vanhedrad en gång i tiden.
Har någon ett rätt tak till den, eller ska vi låta den dö i folkracesvängen ?

23

RallyVW skrev:

Jaha, då dök det upp lite intressant info här i denna tråd, med tanke på vad Hella skrev.
Mycket riktigt så finns det en 1968 med automatlåda, fel tak och Skyport ditsatt.
Förvisso ingen 313, men likväl en 317 som de heter från 8/66. Synd att den blev hädad och vanhedrad en gång i tiden.
Har någon ett rätt tak till den, eller ska vi låta den dö i folkracesvängen ?

Har Du den bilen nuförtiden?  ICQ/ab

Sist jag tror jag såg den så var den mattsvart, men under det så bör det dölja sig en röd bil med blått tak och blå bakskärmar!

Jag har det rätta taket till den bilen, och det bör vara förhållandevis enkelt att reversera skiftet och återställa hedern för bägge vagnarna!  ICQ/ad  Så känner Du för det så får Du gärna köpa min bil!  ICQ/ab

Men alldeles oavsett så bör den bilen vara alldeles för bra för att skrota på folkracebanan, och ska Du renovera så har jag ännu en bit luftintag liggande för att reparera rostskadorna framför vindrutan! (Om det nu inte blivit lagat genom åren....)

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

24

Jag känner även till ett par ex-svenska bilar....

Dels den här Varianten:

http://i1176.photobucket.com/albums/x325/empighia/Strahlen001.jpg

Om jag förstått det hela rätt har P. (Per på CSP) haft den stående i många år, och sedan såldes den till en tysk entusiast för några år sen.

Sen även denna Fastback:

http://i33.photobucket.com/albums/d93/vihannes/Year2007/BugInFinn07/C_P1070084.jpg

Detta är en av mina gamla bilar, en 1966 med helbrun Teak-inredning, som såldes till en trevlig Finne för ett antal år sen. Då var den ett vettigt renoveringsobjekt, och sen är det han som sett till att den blivit i detta trevliga skick! Inte heller denna är en "äkta" takluckebil, utan taket hittade jag på en skrot på Gotland för massor av år sen, och sedan monterades det i Finland.
Såg den till salu på TheSamba för en tid sen, vet inte om den blev såld och var den i så fall finns idag.

25

Min f.d. Variant är nu till salu i Tyskland:
http://bugnet.de/markt/marktbild.pl?175312
http://bugnet.de/markt/bilder/1808.20130910-165944.jpg