1

Har en bubbla -59a. Jag undrar först om blinkers är kopplade på baklusen på dessa original? Samt om man behöver några blinkers fram på dessa när det finns på B-stolpen?

2

Fråga ett: Nej
Fråga två: Nej (men det är att föredra då folk gärna missar att det blinkar där uppe, o bubblan är ju inte så krocksäker  ICQ/ad )

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

25hpman skrev:

Fråga två: Nej (men det är att föredra då folk gärna missar att det blinkar där uppe, o bubblan är ju inte så krocksäker  ICQ/ad )

Användes bara pilar/musöron som körriktningsvisare alltså?

Typ 1 -68
Waldburg

4

Ja, då bilmodellen typades med det en gång i tiden så är det godkänt....men hälsovådligt.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

Aha, skulle vilja köpa pilar till min -59:a...men för min egen säkerhets skull (och andras) så känns ju musöronen som ett "lite säkrare" alternativ  ICQ/ad

Typ 1 -68
Waldburg

6

25hpman skrev:

Tackar för svaret ICQ/ab

7

Fast jag tror inte musöronen är en så jättestor tröst direkt om jag ska vara ärlig. Som sagt så är det väldigt få som ens kollar där uppe efter en blinkers, och på dagtid kan det väl knappast lysa såpass starkt att det syns jätteväl. Jag har funderat på om man skulle försöka få tag på en 60-61-blinkersspak så man kan koppla in blinkers i lysena bak. Går ju säkert utan också men är väl lite mer relän etc man ska leka med..

8

En fråga från mig: Har en -64:a och har spacklat igen för blinkersen på skärmen fram o ska bygga in de i lampan fram.

Är detta godkänt då en polare säger de men litar mer på er ICQ/ab

VW Bubbla Typ1 1964 "White lady"

Pulver is da shit!

9

Shomakie skrev:

En fråga från mig: Har en -64:a och har spacklat igen för blinkersen på skärmen fram o ska bygga in de i lampan fram.

Ja det borde inte vara några problem så länge de syns väl, det är rätt många som gjort så. ICQ/ab

Mvwh Dennis ICQ/ab

10

Väldigt sant, får visa hänsyn för medtrafikanter och tänka efter i körningen helt enkelt  ICQ/ag

Typ 1 -68
Waldburg

11

Shomakie skrev:

Godkänt, tja kanske. Faktum är att det har aldrig suttit original blinkers där inuti på någon folka, inte i vilda västern heller. Men syns den bra är det nog okej, jag har det så på min och besiktningen sa inget om det.  Jag skulle hävda att den syns absolut inte sämre där än den gör på många moderna bilar, det gäller bara att lampan inte döljs av den andra liksom.
Men inte spacklar man väl igen hålet  ICQ/ag  seriöst  Default/lol

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

12

Handy skrev:
Shomakie skrev:

Godkänt, tja kanske. Faktum är att det har aldrig suttit original blinkers där inuti på någon folka, inte i vilda västern heller. Men syns den bra är det nog okej, jag har det så på min och besiktningen sa inget om det.  Jag skulle hävda att den syns absolut inte sämre där än den gör på många moderna bilar, det gäller bara att lampan inte döljs av den andra liksom.
Men inte spacklar man väl igen hålet  ICQ/ag  seriöst  Default/lol

Bra då ska ja montera den bra o så den syns!

Självklart svetsa jag en plåt o sen spacklar man om man inte gillar att tenna... ICQ/ae

VW Bubbla Typ1 1964 "White lady"

Pulver is da shit!

13

Såg en tysk i somras som kopplat så att lampan i pilen blinkade när den var utfälld.

Sen såg jag en annan som hade en rad med orangea led lampor som blinkers i ovankant på framlampan, innanför glaset där det är lite mer "struktur" längst upp.

Båda lösningarna höjer ju synligheten en hel del utan att synas när man inte använder dem.

14

på rodden har vi bara blinkers på stolpen en fixlight lampa med blinkrelä och det blev godkänt, det är en 65:a

Man få va som man är när man in't blev som man skulle
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå