26 Senaste redigerad av Ovaltyp2 (2013-09-01 20:49:40)

På lördag kväll efter en heldag med en massa bubblasnack och beundranden av alla fina bilar och en cruising runt Guldstaden så äter vi gott och fortsätter prata vw. Kanske om vi har tur dycker Rolandz upp och bjuder på skönsång  ICQ/ad
För endast 150 riksdaler blir ni en av oss som får uppleva denna sensommarkväll med god mat och gott sällskap.
Vänligen betala in på vårat föreningskonto 150:- och märk inbetalningen med namn.
OBS ! Barn t.o.m 15 år 50:-OBS !

Senast Torsdag 5/9

Till bankgironummer  356-1040 I Swedbank

Ha de // Magnus
Das Auto Skellefteå

27

Yihaaaa....
K.Julian laddar för fullt :-P
Kommer bli som vanligt...magisk helg ännu en gång !

28

Khadaffi laddar stenhårt ! ICQ/ab

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

29

För er alla som väljer att dyka upp redan fredag bjuds ni som ni kanske redan sett till Classic Vw Up North på fredag kväll.

Från Skellefteå Camping bjuder vi på transport med givetvis vws till Classic Vw Open House mellan 19.00-23.00 typ, kanske längre, beror på , ev 23.30  ICQ/ad

http://i166.photobucket.com/albums/u108/ghiamannen/openhouseclassic_zps8901b922.png

Så , Välkommna alla gammal som ung , ja , inte för ung  Default/lol

30

Nobbe skrev:

Och laddar Khadaffi så blir ju jag illa tvungen att dra mig uppåt dom mörka skogarna oxå... ICQ/ag

31

Ishii! skrev:
Nobbe skrev:

Och laddar Khadaffi så blir ju jag illa tvungen att dra mig uppåt dom mörka skogarna oxå... ICQ/ag

Självklart ska du & Khadaffi komma, dra med så många ni kan den här träffen är väl kanske sveriges roligaste och nordligaste vw  träff ICQ/ab
freda kväll grillar undertecknad hamburgare på Classic vw där Marre har open house så äta,ljuga lite och ta en öl blir kanon  ICQ/ag

Man få va som man är när man in't blev som man skulle
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå

32

Nordligaste och senaste på året gör att ni sundsvallare inte kan räkna med samma temp som i Tierp. Men inte långt ifrån...

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

33

Perkele!  ICQ/am

Man måste stå över även i år, då dels, man inte hunnit besiktiga någon av Bubblorna och att man har ett badrum att färdigställa här hemma...  ICQ/an

Tänkte faktiskt först åka bruksbil till Ske-å, men badrummet måste bli klart...  ICQ/ab

Att leva på en Ö är att aldrig ha ryggen riktigt fri.

34 Senaste redigerad av Ovaltyp2 (2013-09-04 16:13:41)

Inte många dagar kvar nu ICQ/ad
Högsommarvärme väntas !
Påminnelse ni som stannar och äter på kvällen vänligen betala in på
Vårat konto senast torsdag ( se inlägg ovan )
Ni kan maila mig ni som betalat in typ idag el torsdag så jag vet hur många vi blir  ICQ/ad

Vi syns på fredag o lördag ICQ/ad

Das vw // Magnus

35

Då har man betalat lördagsunderhållningen och stugan!
Bara att packa ner sprit, sololja och shorts nu så är man redo!   Default/yikes  ICQ/af
Ses på fredag pöjkar!

36 Senaste redigerad av hjoggböle (2013-09-04 21:59:43)

Som sagt det går en  das auto taxi mellan campingen och classic vw hela kvällen för er som kommer fredag så det är bara att åka till campingen och installera sig och ta en kall, packa en säck dricka för kvällen och invänta taxin. det blir hur bra som helst ICQ/ab  ses på fredag. vill man kan man ringa  noll sju noll 2 fyra 70 sex 1 tre  under kvällen så kommer taxin så snart som möjligt

Das Auto Skellefteå

37

Oj missat pröjsa underhållningen ! 2 vuxna 2 kids, = 300 + 100, slantar på väg !!

38

Det är noterat , gick det bra med listen ? ICQ/ad

39

OBS! Ni som kommer fredag och även lördag bjuds på frukost lördag resp söndag ICQ/ad

40

ahh så himla taggad ICQ/ag

Bubbelicious For Life

41

Hemma igen efter en KANON helg ! ICQ/ab klart vansinigaste och osanolikaste helgen för min del, ICQ/ad men ibland händer allt samtidigt!!

Elmer har gått kanon nästan 80 mil tor skellefteå! blivit 3 nätter i bussen o ryggen har inte gått av än ! känns som ett bra betyg !
grymt impad av hur bra arrangerat denna träff är ! ni har gjort en jäkligt bra träff med DAS Auto och Classic vw open house !!!
från fredag till söndag så har allt flytit på ! och jag har träningsverk i skrattmusklerna ICQ/ad

syns nästa år !

//Nobbe med fam.

42 Senaste redigerad av Ovaltyp2 (2013-09-09 17:29:40)

Här är en länk till Das Auto Show # 6 som var i lördags.
http://www.dasvw.se/
Klicka på bilder Das Auto Show #6
Ett stort tack till alla som besökte oss både fredag och framför allt lördag.
Utan er skulle inte träffen bli det den blev , mycke fina bilar och trevligt folk .
Vi planerar redan för nästa års träff då det lovas nånting extra  ICQ/ag
Nu laddar vi för Das Auto Show 2014 !!!!
http://i166.photobucket.com/albums/u108/ghiamannen/das7_zps3538ded6.jpg
http://i166.photobucket.com/albums/u108/ghiamannen/das10_zps7d59e26d.jpg
http://i166.photobucket.com/albums/u108/ghiamannen/das6_zpsad696d6b.jpg
http://i166.photobucket.com/albums/u108/ghiamannen/das3_zps1e182d2c.jpg
http://i166.photobucket.com/albums/u108/ghiamannen/das1_zps34415263.jpg
Och naturligtvis en bild på folkets favorit  ICQ/ad
http://i166.photobucket.com/albums/u108/ghiamannen/das68_zps47ac182e.jpg

43

Ozoomat på bild två så ser det ju ut som nobbe amputerat högerhanden med ett djävulskt rakt snitt. Iofs funkar ju ensamma kvällar med vänstern också...

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

44

O sen så forma man handen som en lite pil ! ICQ/ab

45

Nobbe skrev:

Hemma igen efter en KANON helg ! ICQ/ab klart vansinigaste och osanolikaste helgen för min del, ICQ/ad men ibland händer allt samtidigt!!

Elmer har gått kanon nästan 80 mil tor skellefteå! blivit 3 nätter i bussen o ryggen har inte gått av än ! känns som ett bra betyg !
grymt impad av hur bra arrangerat denna träff är ! ni har gjort en jäkligt bra träff med DAS Auto och Classic vw open house !!!
från fredag till söndag så har allt flytit på ! och jag har träningsverk i skrattmusklerna ICQ/ad

syns nästa år !

//Nobbe med fam.

man får vad man förtjänar brukar man säga, och det verkar stämma på dig & familjen.( Hoppas grabben får en bil till fälgarna)  ICQ/ad 
kul att ni trivdes! det är bara att ladda för nästa år med ännu mer tokigheter & hyss Default/lol

Das Auto Skellefteå

46 Senaste redigerad av Nobbe (2013-09-09 21:47:05)

Tackar!

En sån helg kommer jag alldrig mer få uppleva!! ICQ/ab
För ni som inte var där så¨kan jag dra det kort:

vann först 1000:- på lott på färghandeln,
Sen fick bussen finpris på träffen
sonen vann sedan högsta pris på kvällslotteriet ( 4 nya torque fälgar ) kommer sitta som en smäck på bussen, bara vi förhandlat klart veckopengen ICQ/ad ( många år tills han e 18 så det finns tid inga problem )

När vi sedan var på väg hem, strax norr om umeå så stannar vi o käkar, då kommer en kille fram o frågar lite om bilarna, visar sig att han fotar för Gazoline och Classic Car.
Och han vill göra fotoshoot på Bussen och Håkans fina gröna Typ1, han skulle skicka lite bilder senare och vem vet, kan bli nåt reportage senare kanske?

lägg till på det en jäkligt trevlig träff där man träffat massor med trevliga vänner, skrattat sig harmynt åt vissa "klipp" ICQ/ad och haft så jäkla kul! bilen har fungerat i 80 mil tor och Hela familjen mått bra!! :=) 

Men tror lite på att det går som jing o jang ! har man oflyt länge kommer flytet senare ! hadde en oflyt session i sommar med mkt vxllåds strul bussen blev försenad, missade nån träff o så, så jag hoppas det är det som "återbördats!" annars blir det nog en hemsk vinter..... för nu ligger man på + defenitivt!!
Tack än en gång för en otroligt minnesrik helg! som jag inte kommer glömma bort i första taget!

//Nobbe

47

Får väl stämma in i responsen ovan !!
Perkele vilken kanon träff det var i helgen  ICQ/ab
Som vanligt en utomordentligt välfixad å skit kul träff !
Ni som inte varit där planera redan i nästa års träff  ICQ/af

Open house på Classic VW var skitlyckat.....men kombinationen god dryck å en hel VW shop öppen......sms lån  ICQ/ad

MR K ! man får som man förtjänar  ICQ/ad

48 Senaste redigerad av Patrik B. (2013-09-10 12:34:00)

Fina bilder  ICQ/ab
Snygg tatuering på näst sista bilden
och det blir väl att skaffa sig ett par glasögon o
Sidoväska så har man en möjlighet att bli folkets favorit som Jonny.
O jag som trodde det var rodden som var det.
Är man beredd att offra höger hand för ett presentkort o fälgar
så är det ganska givet att man ska få det då.  ICQ/ag

Om det nu är så att man får vad man förtjänar så känns det så där att
åka hem med en overall som är för liten  ICQ/ad  Default/lol
Men jag kommer tillbaks ett år äldre och ännu mer bitter. ICQ/ad

O du mister K. Det är slutlånat pengar nu  ICQ/ad

Kom på att Steffe borde fått pris för bästa båt,
Jag såg ingen bättre i alla fall  ICQ/ab

49

http://norran.se/2013/09/arkivet/folkat … cket-folk/
ICQ/ag