1

Skulle precis köpa länkage och luftfilter till två st weber 40 idf från CB performance när jag i kassan stötte på en fraktkostnad på över 500 riksdaler. Kanske inte värt på en order exkl frakt på under 1000-lappen. Efter lite sökning hittar jag andra alternativ men de blir minst lika krångliga/dyra(re).

Säkerligen har någon anna här på forumet varit på jakt efter detsamma och kanske har något tips på bra inköpsställe. Ge även gärna tips på om K&N-filter är värd sitt tredubbla pris eller ej ICQ/ab

2

Mitt länkage är cb performance och det suger, om det nu är likadant med sexkants stång mellan förgasarna. Köp ett bättre när du ändå är igång ICQ/ad

Ät gul snö, det kan vara öl.

3

buy the best cry once!   ICQ/ad

http://logmech.se/produkter/motor/gasreglage/

4

Lowang och vwfreak, tack för tipsen!

Lowang: Har du deras luftfilter också? Samma junk? (det stämmer, 6-kantsreglage)

vwfreak: Jag är novis på området men har i min sondering av info om länkage läst tidigare att crossbar är att föredra, men vad vet jag. Alla länkage jag fipplat med har bara jävlats ICQ/ae

Fler tips? Måste vara många IDF-uppsättningar där ute!

5

Luftfilterna är också därifrån men då är bra.
Det som är kass med länkaget är att det är för mycket rörliga leder hit och dit vilket leder till att man får synka oftare än till ex logmechs kopia.
Plus att det måste göras en liten modd för att det inte ska ta i fläktkåpan  ICQ/ad

6

är väl inte så vanligt med wire därför ingen har åsikter om det..
slipper problemet med osynk när motorn blir varm och "växer"  etc.
har bara hört bra om den typen

7

Jag kör med CBs hexbar på en bil, jag tycker det är tight och fint. Iaf jämfört med skrotet från Scat som jag har på den andra bilen... Det har jag fått bygga om på flera sätt för att öht få det att funka.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

8

Dras vajern genom fläktkåpan vid stående fläkt? nu känner jag mig dum...
http://logmech.se/produkter/motor/gasre … glage-ida/

Bra tips grabbar. Kanske duger filterna som finns på classicvw (snabbare frakt!) ICQ/ab
http://www.classicvw.se/luftfilter-idf- … ts_id/3827

9

Läste i nått nummer av volksword där dom testade gasstag.
Kommer inte ihpg just nu vad de bästa hette men de var oxå dyrast. Tror de var tyskt.
JPM fick bra betyg oxå. Tror han kom 2a i testet

10

Logmechs är en kopia av jpm

11

Kan intyga att Logmech's fungerar suveränt bra ! Du använder befintlig gasvajer genom fläktkåpan .

West Coast Volks
Attitude is everything !

12

Sondis skrev:

Kan intyga att Logmech's fungerar suveränt bra ! Du använder befintlig gasvajer genom fläktkåpan .

X2

13

Tack för all hjälp. Då var logmech beställt! ICQ/ab

14

Du kommer inte att ångra dig ! har samma själv o det regerar !

Jacob skrev:

Tack för all hjälp. Då var logmech beställt! ICQ/ab

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

15

Sen är det vilket stuk du vill ha under huven...
Gene Berg tex ger en typ av stuk... CB ett annat... logmech ett tredje...
Visst.  Logmech kanske är bäst... men själv vill jag ha ett Berg för det rätta stuket...

16 Senaste redigerad av MrPete (2013-09-09 09:52:11)

Bajen skrev:

Kommer inte ihpg just nu vad de bästa hette men de var oxå dyrast. Tror de var tyskt.

Är det CSP Bell crank du tänker på? lagrat torn i mitten med stag ut till förgasarna. Fick med såna när jag köpte mina förgasare men jag tyckte inte den var bra alls..

Edit: Vad man ska ha beror som ovanstående nämner på vad man ska ha för stuk. Men sen är det egentligen så att man enligt gällande reglemente för rakt-fram-körning (om man nu tänkt pyssla med det) inte får ha wire utan det måste vara fasta stag.

17

Härligt att höra Nobbe.

Rogga om jag ska vara helt ärlig så har jag hellre den bästa funktionen än det bästa stuket i just detta fall. Efter att ha krånglat med 2 olika typer av crossbars så tycker jag det känns skönt att testa en ny variant som tar mindre plats och som många rekommenderar. Dock förstår jag helt och hållet ditt resonemang och ofta så utesluter ju det ena inte det andra.

18

Jag provar och ser om jag kan få tips här trots lite OT från min ursprungliga fråga.

Nu har jag fått mitt Logmechlänkage, problemet är var jag ska placera det. Jag har en typ 4 motor som är konverterad till stående fläkt vilket gör att den stående fläktkåpan inte har något hål original för gasvajern. Kan jag göra ett hål bäst jag vill i kåpan för vajern? vad tänka på?

19

MrPete skrev:
Bajen skrev:

Är det CSP Bell crank du tänker på? lagrat torn i mitten med stag ut till förgasarna. Fick med såna när jag köpte mina förgasare men jag tyckte inte den var bra alls..

Edit: Vad man ska ha beror som ovanstående nämner på vad man ska ha för stuk. Men sen är det egentligen så att man enligt gällande reglemente för rakt-fram-körning (om man nu tänkt pyssla med det) inte får ha wire utan det måste vara fasta stag.

Hur kan man inte få ha wire, när man ändå måste ha det från pedalen och bakåt?

Nytt mob nr...

20

Jacob skrev:

Jag provar och ser om jag kan få tips här trots lite OT från min ursprungliga fråga.

Nu har jag fått mitt Logmechlänkage, problemet är var jag ska placera det. Jag har en typ 4 motor som är konverterad till stående fläkt vilket gör att den stående fläktkåpan inte har något hål original för gasvajern. Kan jag göra ett hål bäst jag vill i kåpan för vajern? vad tänka på?

Någon? ICQ/ab

21

Hur gick det? (ja, jag vet att det var 7 månader sedan...)

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville