1

Jag har alltså nästan nya 17" med lika nya däck som sitter på en early bay fast med late bay bromsar. ( bultmönster 5/112 )

Bussen är sänkt fram med kortad grubenwerks framvagn ( 70mm ) och sänkt ett hack bak och det fungerar alldeles utmärkt att köra med dessa hjul på vid denna höjd!

Skulle alltså vilja byta dessa mot 15" med 5/112 bultmönster som passar en bay, tex fuchs eller BRM eller liknande. Det måste sitta åtminstone godkända däck på dom och mellanskillnad diskuteras dock kommer jag inte att lägga något emellan...
Även plåtisar med schyssta kapslar på är intressant!

http://i1308.photobucket.com/albums/s605/Risto85/null_zps1f6746d2.jpg

Mvh Kristofer

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

2 Senaste redigerad av Handy (2013-09-07 17:57:03)

Vilket ET-mått är det på dom? Tänkte att om de har den bultcirkeln som du skriver 5/112 kan de ju då passa de flesta (ej forntida) Vw och Audi, även Mb, Lamborghini Gallardo, m.fl.

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

3

Handy skrev:

Vilket ET-mått är det på dom? Tänkte att om de har den bultcirkeln som du skriver 5/112 kan de ju då passa de flesta (ej forntida) Vw och Audi, även Mb, Lamborghini Gallardo, m.fl.

Jag vet faktiskt inte et:n på rak arm, tänkte inte på det då jag enbart vill byta mot något annat som passar samma bil... Men det kan ju såklart hända att någon sitter på 15" och vill ha andra fälgar på en annan bil. Så givetvis kollar jag upp det om det visas seriöst intresse ICQ/ab

4

Trodde Et:n skulle stå stansat på insidan av fälgen, men det gjorde det ju givetvis inte..
Men det stod iaf att fälgen var 7" bred och med mina mätningar med tumstock ska isåfall Et:n vara 45.
Navhålet verkade vara ca: 68mm

Mvh Risto

5

Om fälgarna säljs i rena stålar?

6

digger520 skrev:

Om fälgarna säljs i rena stålar?

Tyvärr är det nog bara byte som gäller då jag inte har några hjul att ställa den på annars, om inte den som är intresserad har något "skräp" att skicka med?

7

Ingen som är sugen att byta sina 15" mot mina 17"? Funkar som sagt även med plåtisar, dock ska det vara däck i dimensioner som passar på en sänkt buss...