Hur ska SFRO-representanten se vilken borrning och slag din motor har,den är väl ihopskruvad när du besiktigar?
Kanske på de dubbla knasarna och gången,,,,,, 
Hur ska SFRO se att det är större cylindrar på den?
Ali G
Dubbla förknasare måste gå under "ekonomitrimmning!" Som är tillåtet. Likaså bearbetad topp. Öppnare andningsvägar ger mer pulver men det blir ju knappast någon rödöjus kung bara för att man filat lite i topparna.
AR-borrning ger ingen effekt alls utan säkerställer rätt och effektiv smörjning (bra sätt att undvika ras!) då det oftast är samma personer/maskiner som borrar upp blocken för större cyl så skulle iaf jag borra så att man kan anväda större cyl om man vill. Den borrningen ger inte heller någon effekt om man inte defakto ändrar cylindar till större dito! En kam som är rätt anpassad för det (relativt lilla) flödet du får på toppen påverkar troligen inte gången på motorn. Men tillåter att man bygger vidare på motorn utan att man behöver öppna blocket igen. Nu kan det ju tom vara så att man med org 1600cyl och bara bearbetade toppat ändå är lämpligast med en org cam. Det kan man mäta när man flödestestar topparna.
Tror inte att den effekten du kan få ut med en sådan spec på motor. Kommer att ses som "allt för stor" av SFRO. Dessutom
Måste du ju nästan ha dubbla fuggar för orgkänslan under huven 
Rätt gjort kan en 150hk 2-liters snurra låta och kännas snällare än en ljudligt "trimmad" 1500 med 47hk.... 
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Ekonomitrimning är bara att optimera motorn med inställning av förgasare, tändning och ventiler. Ingen bearbetning faller under det begreppet. Förmodligen faller ett annat avgas under den kategorin men sen är det nog stopp, sen kan man fundera på om det upptäckts.
Ali G
Var hittar du SFRO:s definition på ekonomitrimning? Inställning av förgasare ventiler och tändning är för mig underhåll/service inte trimmning? 
Ekonomitrimning är ett gammalt vedertaget begrepp och inget som SFRO har hittat på.
Ali G
"Dessutom
Måste du ju nästan ha dubbla fuggar för orgkänslan under huven".
Helt rätt, men det är långt dit då jag inte börjat med motorn än.
Karossen ska på i helgen på prov. 
Kul! Väntar med spännig på bilder! Börjar min semester nu 02:59!
så i helgen sla
Jag försöka ge mig på kortning och konvertering av plattan!