1

Jag har slarvat bort de små distanserna som skall sitta på skruvarna till huvudbromscylindern... Någon som vet om det går få fatt på nya sådana, eller om man måste tillverka dem själv (eller leta till förbannelse för jag har inte kastat dem). Detta är ANDRA gången jag tappar bort ett par sådana här, men första gången hittade jag dem... Det irriterande är att jag tror jag monterat bort 2st h-broms cyl från skrot, så jag borde ha 4st sådana här rör... nånstans...  ICQ/ad

Specialskruvar, distanser etc vore toppen om de såldes, så kunde man dessutom få fräscha, istället för att ta nåt som är nästan rätt... Men kanske bara jag som är dålig på att leta hos de som säljer sånt här... Vore inte fel om de hängde med den nya h-cylindern.

Om nån har ett par över, så hör gärna av er åxå... ICQ/ab  Eller om ni kan mäta rörets dimensioner och längd så får jag gå å leta på jobbet efter ett rör/distans som kan fungera som ersättare...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

2

Justja, jag har även förlagt "pinnen" som trycker i cylindern. Troligen i samma påse/burk som hylsorna  Default/yikes

3

Är nog dags för en köpes-annons. Tänk på att pinnen är olika lång på olika årsmodeller.

4

Hm, ja, eller en massiv sökning... och jag ska ju ha en "hybridlösning" med pedalställ från 50 och h-cyl med 2-krets... så undrar om det är pedalstället eller cylindern som spelar roll...