Håller på att förlora det lilla förstånd jag har kvar...bil fan går som ett 25öres luder! För att summera vad som hänt och vad som är utbytt. Bilen va svårstartad , inte så konstigt efter att inte varit använd de senaste 10 åren. Sen när den väl gick igång på startgas så gick den på tomgången men vid gaspådrag så bluddrade den å man fick som lirka med gasen för att komma upp i varv. Åkte och köpte följande: tändstift bosch , rotor , fördelarlock och brytare. Ingen skillnad. Åkte å köpte packningssats till förgasaren å rengjorde den med. Avsevärd skillnad faktiskt men bluddrar fortfarande. Det som förbryllar mig är att jag har tre hack i remskivan för tändningsinställningen. Vilket av hacken ska jag ställa i läge för bra tändning? Hur justerar jag skruven på förgasaren , finns det nåt "normal" läge man kan utgå ifrån? Bifogar bild på remskivan.

Das Auto Skellefteå
Det är en 1200 motor med en 28 pict förgasare. Lånade en tändningslampa av farsan så tändningsinställningen ska väl lösa sig bara jag vet vilket av hacken jag bör ligga på. Men jag funderar över justerskruven på förgasaren , om jag skruvar in den får den en fetare blandning soppa eller tvärtom?