michaelth skrev:Buggy =skitkul=livsfarlig.. men vad är inte farligt
och kul e ju bra..
vad innebär .
Motorn byggs i två etapper, först skruva ihop den med nuvarande komponenter
och vad e det för komponenter?
E själv i tagen att strippa ett block och skicka på arborrning..+ borr för 90,5-92 mm cyl
+ toppar och stakar..
skall bara ta mig tid att strippa tvätta och packa i en trä låda..
ska ba... 
Jah för f*n, häromdagen fantiserade jag om att fronta den här saken med en lastbil, det var ingen vacker syn alls! Eller ens volta den lilla satan, är det ens säkert att skrapa trottoarkanten när man parkerar en buggy? 
Ska bara, då borde det ju bli av när som helst, vanligtvis "imorn" eller "sen".
Ja, receptet än så länge blir:
AS41 (som sagt) 90,5 cylindrar, smidda kolvar, original vev och stakar, std. toppar 32/35 ventiler, std. stötstänger (efter att ha läst på lite vad olika ventilspel blir i en varm motor vs. en kall när man har stålstänger av lite sämre kvalitet, så som mina EMPI) och därmed std. ventilfjädrar, Engle w110, EMPI "Solex" 40 x2.
Det jag räknar med att göra om till etapp 2:
Större ventiler, hårdare fjädrar, bättre stötstänger och jag har svårt att tro att jag blir nöjd med den första kammen jag provar så lyftare och kam lär också bli bytt igen, byta/slipa om veven, sintherkoppling, omstyckning förgasare, oljefilter och säkert nåt mer.
Undrar vart I.R.S.-konverteringen ramlade bort i mitt schema?... *Suck* tillbaks till ritbordet..
"Much good work is lost for the lack of a little more."
-Edward H Harriman