1 Senaste redigerad av ju11e (2013-07-26 18:24:23)

Hej! är ny på forumet om ni undrar. Jag har kört "baggen" rätt länge utan hastighetsmätare för att den inte funkar.. och sedan så fick jag se att den där pluppen som det sitter ett clips på den snurrar och den ska väl sitta fast med något ?

Post's attachments

1005342_549393678459851_159730742_n.jpg, 87.26 kb, 960 x 720
1005342_549393678459851_159730742_n.jpg 87.26 kb, 213 downloads since 2013-07-26 

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

2 Senaste redigerad av pät (2013-07-26 18:36:04)

Hastighetsmätarvajern ska vara fyrkantig längst ut och låsas genom det fyrkantiga hålet på fettkoppen. Den ska alltså snurra i samma takt som hjulet.
Förstod inte riktigt vad du menar med snurrar. Antingen är det precis som det ska, att den snurrar med hjulet. Eller så är hålet i fettkoppen nött så hastighetsmätarvajern inte blir låst eller så är det hastighetsmätarvajern som är nött och inte låser i det fyrkantiga hålet på fettkoppen..

EDIT: Efter att ha läst igen insåg jag att du kanske även menar att hela fettkoppen snurrar.. Nu vet jag inte hur det är på de nyare men på gamla wide 5's så är fettkoppen bara ditklämd.

"Pluppen" är rätt luddigt..  ICQ/ad  ICQ/ag

3 Senaste redigerad av ju11e (2013-07-26 19:43:33)

Tack för svar! Förlåt ifall jag inte skrev mer utförligt, ska tänka på det tills nästa gång.

"Eller så är hålet i fettkoppen nött så hastighetsmätarvajern inte blir låst eller så är det hastighetsmätarvajern som är nött och inte låser i det fyrkantiga hålet på fettkoppen.." ska kolla koppen o vajern så att de inte är slitna. För den låser inte så mätarn är är still..

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

4

Vajern kan va av inuti höljet oxå.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

5

Pilla bort säkringen och dra lite i fyrkanten med en tång, så märker du om det följer med något ut.. Det där verkar ju vara standard, har bytt 3 ggr på 4 år   Default/lol

Det sägs att vi män bara vill ha sex...
Det stämmer inte, för jag vill också ha världsherravälde, enorma mängder kapital samt god mat och dryck!

6

ska testa ICQ/ad , tankmätaren har lagt av... men jag körde upp näven bakom instrumentpanelen/hastighetsmätarn och rörde runt lite och då gick tankmätaren upp till fult ( överfullt visade han)  ibland och ibland visar han tomt så vad kan va knasigt?

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

7

Givaren sitter väl monterad mitt uppe på tanken, om jag minns rätt.. hade samma problem själv, så jag sprutade på lite elektronikrengöring på kontaktdonen, då löste det sig själv, och har fungerat sen dess..  ICQ/af

Det sägs att vi män bara vill ha sex...
Det stämmer inte, för jag vill också ha världsherravälde, enorma mängder kapital samt god mat och dryck!

8

Man tackar!

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

9

LinusBlomkvist skrev:

Givaren sitter väl monterad mitt uppe på tanken, om jag minns rätt.. hade samma problem själv, så jag sprutade på lite elektronikrengöring på kontaktdonen, då löste det sig själv, och har fungerat sen dess..  ICQ/af

fixade det genom att ta dän ebersprächern och ena kontakten/kabelskon satt löst på tankgivaren så genom en tång så fixade jag den så nu funkar den! ICQ/ad

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom